نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 11:14

اجرای طرح غربالگری کارکنان دادگستری همدان

مدیرنظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان ازاجرای طرح غربالگری کارکنان دادگستری همدان در راستای حفظ سلامت روحی و جسمی آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ ظهر امروز طرح غربالگری کارکنان دادگستری شهرستان همدان به مناسبت هفته قوه قضائیه و در راستای اقدامات پیشگیرانه و تحقق کنترل بیماری‌های دیابت و فشار خون از سوی دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

 مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در بازدید از این طرح اظهار کرد: به دلیل حساسیت‌های شغلی در دادگستری توجه به سلامت روحی و جسمی کارکنان به ویژه قضات  ضروری است.

طوس کیانی بیان کرد: به دلیل نوع کار و فشردگی مراجعات، کارکنان دادگستری با مشکلات مختلف جسمی و روحی مواجه هستند به همین منظور و برای شناخت بیماری‌های موجود و اتخاذ روش‌های مناسب درمان طرح غربالگری سلامت به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه در این برنامه توصیه‌ها و آموزش‌های لازم توسط کارشناسان و پزشکان مستقر در محل به منظور تحقق کنترل بیماری‌های دیابت و فشار خون ارائه می‌شود گفت: می‌طلبد افراد بیشتر مراقب خود باشند و به توصیه‌های پزشکان در مصرف مواد قندی و چربی و نمک توجه کنند.

کیانی با اشاره به اینکه متاسفانه سالانه افراد زیادی را در اثر بیماری‌های غیرواگیر نظیر قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون و ... از دست می‌دهیم عنوان کرد: شرط داشتن زندگی سالم مصرف غذاهای سالم، ورزش و تحرک و دوری از فشارها و استرس‌هاست و باید این موارد مدنظر قرار گیرد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/   

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312690

مهمترین اخبار ایران و جهان: