نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 04:01

اوکراین: روسیه ۱۸ هزار نیرو در دو جبهه مستقر کرده است

ارتش اوکراین از افزایش شمار نیروهای روس در برخی جبهه‌‌های نبرد در شرق اوکراین و موضع هجومی آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد نظامی اوکراین دوشنبه شب به وقت تهران از تجمع نیروهای ارتش روسیه در برخی خطوط نبرد از جمله «باخموت» خبر داد.

به نوشته وبگاه «پراودا»، «سرهی چرواتی» سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین در شرق این کشور گفت: «روسیه بیش از ۱۸۰۰۰۰ نیرو را در جبهه‌های "لیمان"، "کوپیانسک" و "باخموت" مستقر کرده است.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد. دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

این مقام نظامی ارشد ارتش اوکراین افزود که این نیروها شامل یگان‌های پدافند هوایی، مکانیزه و نیروهای زمینی است. به گفته وی، دلیل این حجم استقرار نیرو طولانی بودن جبهه‌های لیمان، کوپیانسک است.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نیز اعلام کرد که نیروهای روسیه در جبهه‌های باخموت و مارینکا در حال حمله هستند. ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که روسیه تمرکز خود را بر جبهه های لیمان، باخموت، آودیوکا و مارینکا متمرکز کرده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز  امروز (دوشنبه، سوم ژوئن) ضمن بیان این که ضدحملات اوکراین در هیچ یک از محورهای عملیات نظامی به اهداف خود نرسیده، افزود: این نشان‌دهنده مهارت نیروهای ما است.

به گفته وزیر دفاع روسیه، نیروهای این کشور ماه گذشته توانستند ۹۲۰ خودروی زرهی رژیم کی‌یف از جمله ۱۶ تانک «لئوپارد» را در مناطق «دونباس» و «زاپروژیا» منهدم کنند. شویگو در ادامه سخنانش، نیروهای اوکراینی را به حمله به اهداف غیرنظامی به جبران ناتوانی در دستیابی به موفقیت در میدان نبرد متهم کرد(جزئیات بیشتر).

یک مقام ارشد ناتو نیز روز دوشنبه به صراحت گفت که ارتش روسیه را نباید هرگز دستکم گرفت. دریاسالار «راب بائر» رئیس کمیته نظامی ناتو در نشست خبری گفت، اگرچه بخش عمده‌ای از نیروی زمینی روسیه در اوکراین می‌جنگند، اما نیروهای مسلح روسیه همچنان یک تهدید هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1328702

مهمترین اخبار ایران و جهان: