نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 14:05

استانداری هرمزگان در زمینه عفاف و حجاب چه کرده؟

موضوع عفاف و حجاب اگر چه موضوعی اجتماعی و فرهنگی است اما هماهنگی میان دستگاههای مسؤول در این زمینه می تواند دستاوردهای با ارزشی در پی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، موضوع عفاف و حجاب اگر چه موضوعی اجتماعی و فرهنگی است اما هماهنگی میان دستگاههای مسؤول در این زمینه می تواند دستاوردهای با ارزشی در پی داشته باشد.

در همین زمینه با حمید رضا زارعی مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس درباره اقدامات استانداری هرمزگان در هماهنگی میان دستگاههای مسؤول در این زمینه اظهار کرد: قرارگاه عفاف و حجاب در استان هرمزگان به ریاست استاندار و با مشارکت فرمانداری ها و دستگاههای مختلف اجرایی استان تاکنون چندین نوبت برگزار شده و عالی ترین مقام اجرایی استان به طور مستمر بر پیگیری مقوله عفاف و حجاب به عنوان یکی از مسائل مهم جامعه امروز نظارت دارند.

وی با بیان این که هماهنگ سازی برنامه های فرهنگی و اجتماعی در کنار تقویت مطالبه گری در حوزه عفاف و حجاب می تواند ثمرات مناسب تری در جامعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: به منظور دریافت گزارشات مردمی شماره 09003132636 برای دریافت پیامک و نیز پیام در اپلیکیشن های داخلی از جمله در بله، روبیکا و ایتا تدارک دیده شده و تاکنون بیش از یک هزار پیام مردمی در این زمینه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

زارعی افزود: کارگروه های ذیل قرارگاه عفاف و حجاب نیز در استان هم در حوزه رسانه و هم در حوزه فضای مجازی و فرهنگی تقسیم کار خوبی انجام داده اند و گزارشات ارسالی به قرارگاه نیز در دو حوزه اداری و عمومی به مراجع مربوطه ارسال می شود و به صورت هفتگی نیز در مورد تحقق این مسائل گزارش گیری به عمل می آید.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان درباره رصد میدانی وضعیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه نیز عنوان کرد: تخلفات مربوطه در این زمینه بخصوص از گزارشات گروههای مطالبه گر مردمی به فراجا منتقل و این گزارشات در قالب ارشادات و یا پلمب واحدهای صنفی و مراکز تجاری و ... جنبه عملی یافته است و هم دستگاه قضایی و هم دستگاه انتظامی در این زمینه بخوبی پای کار آمده اند.

وی از ایجاد شعبه ویژه در دادگستری برای حمایت از آمران به معروف نیز خبر داد و گفت: در دادستانی بندرعباس نیز قاضی ویژه ای برای این منظور در نظر گرفته شده است.

زارعی از فعالیت بیش از 900 نفر در قالب گروههای مردمی و مطالبه گر در حوزه عفاف و حجاب نیز خبر داد و تصریح کرد: در بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس و نیز فرودگاه و راه آهن بندرعباس نیز گروه های مردمی در این زمینه مشارکت و همکاری فعال دارند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان در بخش دیگری از این گفت و گو به راهپیمایی خودجوش خانواده ها در روزهای پنج شنبه با موضوع عفاف و حجاب در ساحل بندرعباس اشاره و گفت: ترویج تذکر لسانی در زمینه عفاف و حجاب می تواند بسیار ارزشمند و اثرگذار باشد.

زارعی به ارسال پیامک در فرودگاه بندرعباس و بندر شهید حقانی به منظور رعایت عفاف و حجاب و قوانین در این زمینه برای مسافران نیز اشاره و اضافه کرد: تاکنون بیش از یک هزار کلیپ و تولیدات مجازی با استفاده از ظرفیت رسانه ها و بخش های فرهنگی استان نیز تهیه و در فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری پخش شده و این روند ادامه دارد.

وی ترویج فرهنگ اصیل بومی را نیز از دیگر راهکارهای تقویت موضوع عفاف و حجاب در جامعه برشمرد و گفت: فرهنگ اصیل هرمزگانی و پوشش های مردانه و زنانه این استان همگی برآمده از عمق عفاف مردمان این منطقه است و ترویج آن می تواند نسل امروز جامعه را با فرهنگ زیبای گذشته آشنا سازد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1295690

مهمترین اخبار ایران و جهان: