نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 13:30

وزارت صمت پیشتاز در بهره برداری از فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: وزارت صنعت پیشتاز در بهره برداری از فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت اساتید دانشگاه در بین وزارتخانه های کشور است.

محمد سعید سیف در گفتگو با خبرنگار مهر، از حضور بیش از ۲۵ نفر از اعضای هیات علمی در وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان فرصت مطالعاتی خبر داد و گفت: بدین ترتیب این وزارتخانه از جهت بهره برداری از فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه در بین وزارتخانه های کشور پیشتاز است.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این اساتید در راستای تقویت تعامل و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و ارتقاء دانش فنی در حوزه فعالیت های صنعتی و به منظور عملیاتی نمودن دانش و یافته‌ های خود در بخش های مختلف وزارتخانه از جمله دفاتر و بخش های ستادی، سازمان صمت استان ها، شهرک های صنعتی و سایر حوزه های زیر مجموعه وزارت صمت مشغول فعالیت هستند.

سیف در این خصوص اظهار داشت: وزارت صمت در حال حاضر حدود ۲۰۰ عنوان فرصت مطالعاتی در سامانه ساجد وزارت عتف ثبت کرده است که شامل نیازمندی های بخش‌های مختلف این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: بر اساس شیوه نامه فرصت مطالعاتی، اعضای هیئت علمی می‌توانند بین ۳ ماه تا یک‌سال به صورت پاره وقت یا تمام وقت به سازمان یا شرکت مرتبط با حوزه تخصصی خود مأمور شده و علاوه بر آشنایی با مسائل و مشکلات آن‌ها، تا حد امکان در بهبود شرایط و افزایش بهره‌وری آن‌ها مشارکت کنند.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: بر اساس ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پایش ۱۴۰۱، بیش از ۶۰۰ نفر از اعضای هیات علمی در دوره‌های فرصت مطالعاتی برگزار شده در دانشگاه‌ها شرکت کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1301946

مهمترین اخبار ایران و جهان: