نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 10:44

عملیات روکش آسفالت در ۴۰ کیلومتر از مسیرهای اربعین در استان ایلام

ایلام-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از عملیات روکش آسفالت در ۴۰ کیلومتر از مسیرهای اربعین در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید زاهدین چشمه خاور صبح جمعه در جمع خبرنگاران از اجرای عملیات روکش آسفالت ۱۱۰ کیلومتر از راه‌های استان خبر داد و گفت: ۴۰ کیلومتر عملیات روکش نیز در دست اجراست که تا قبل از اربعین سال جاری تکمیل شده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی اظهار کرد: عملیات روکش آسفالت در ۱۳ محور ایلام - سرابله، ایلام - چوار، داخل شهر ایوانغرب، محور زرنه - سومار، ایلام - مهران، مهران - ایلام، دهلران - اندیمشک، آبدانان - مورموری، دره‌شهر - ماژین، بدره - ایلام، بان‌زیارت - چوار، هفت چشمه ایلام و طاهروند هلیلان تکمیل و یا در حال اجراست.

وی با اشاره به عملیات اجرایی روکش آسفالت مسیر ایلام - مهران و برعکس با اعتبار ۱۵۲ میلیارد تومان، یادآور شد: این پروژه با حجم عملیات خاکبرداری ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، ۴۱ هزار تن آسفالت و ۳۰ دستگاه احداث ابنیه فنی در مدت ۱۸ ماه توسط شرکت پشیمن کوه ایلام اجرایی و تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری بیان کرد: همچنین تعریض قبل و بعد پل صلواتی نیز با هزینه ۴۰ میلیارد تومان در این مسیر در دست اقدام است که تا قبل از ایام اربعین سال جاری تکمیل شده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پل و مسیر قبل و بعد آن در اربعین سال جاری چند پیچ پرحادثه و گره ترافیکی در مسیر ایلام به مهران حذف خواهد شد.

چشمه‌خاور ادامه داد: هم‌اکنون عملیات نصب ۴۰ هزار تابلو در مسیرهای مواصلاتی استان نصب و عملیات نصب پنج هزار عدد تابلو دیگر نیز تا قبل از ایام اربعین انجام می‌شود.

وی از اجرای قرارداد ۲۰ میلیارد تومانی خط‌کشی راه‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: تا قبل از ایام اربعین پیش‌رو در بخش‌های مختلف راهداری چون خط‌کشی، روکش آسفالت و نصب علایم در محورهای حمیل- ایلام- مهران و مسیر قلاجه - ایلام - مهران پروژه‌ها تکمیل شده و پایان خواهند یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1319302

مهمترین اخبار ایران و جهان: