نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 23:42

کاهش تولید گندم در انبار غلات شمالغرب

اردبیل- فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: با توجه به خشکسالی و جاری شدن سیل کاهش چشمگیر تولید گندم را در انبار غلات شمالغرب کشور شاهد هستیم.

صاحبعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شهرستان بیله سوار به عنوان انبار غله شمالغرب کشور شناخته شده اما تولید خوشه‌های طلایی در این منطقه در فصل برداشت محصولات حال و روز خوشی ندارد.

وی تصریح کرد: شرایط تولید به نسبت سال‌های گذشته بین ۵۰ تا ۶۰ درصد در حوزه‌های مختلف کاهش یافته و بیش از صد درصد اراضی دیم منطقه دچار خسارت شده است.

فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: از امروز برداشت گندم در ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی شهرستان بیله سوار آغاز شده و امیدواریم تولید ۷۰ هزار تن محصول را شاهد باشیم.

اصغری افزود: با همکاری غله و تعاون روستایی ۱۱ مرکز خرید گندم در منطقه پیش بینی شده تا زارعین و تولیدکنندگان در تحویل محصول با مشکلی روبه رو نشوند.

وی برداشت محصولات زراعی را در این شهرستان به شکل مکانیزه یادآور شد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا اوایل تیرماه عملیات برداشت محصولات متنوع کشاورزی در این شهرستان ادامه پیدا کند.

اصغری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از ۴۴ مرکز خریدی که غله و تعاون روستایی در استان پیش بینی کرده بود، ۱۸ مرکز در شمال استان فعال بوده که خرید گندم در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده زارعین با رعایت مقررات اعلام شده و به قیمت تضمینی محصول خود را به مراکز خرید عرضه کنند تا در موعد مقرر شاهد پرداخت بهای گندم خریداری شده از سوی غله و تعاون روستایی باشیم.

فرماندار شهرستان بیله سوار به ذخیره سازی محصولات تولید شده در این شهرستان به عنوان گندم با کیفیت و مرغوب برای تولید آرد و نان مورد نیاز اهالی استان اشاره کرد و ادامه داد: کیفیت گندم تولید شده در این شهرستان بسیار مناسب است و امیدواریم شرایط بهتری را در همراهی زارعین در تحویل محصولات با کیفیت بالا شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1278802

مهمترین اخبار ایران و جهان: