نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 08:17

برای جوانی جمعیت باید مشکلات ازدواج و مسکن جوانان حل شود

همدان- رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی گفت: نباید از تسهیلات ازدواج و فرزندآوری انتظار معجزه داشت، بلکه باید برنامه ریزی های جدی برای اشتغال پایدار جوانان و حل مشکلات مسکن را دنبال کنیم.

مصطفی اقلیما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمارهای ازدواج اظهار کرد: ازدواج و یا عدم ازدواج به موقع معلولی از عوامل مختلف است؛ در واقع، ازدواج علت نیست و عوامل مختلفی باعث می‌شود که فرد ازدواج کند یا تصمیم بگیرد تا آخر عمر مجرد بماند.

وی بیان کرد: تحقیقات حاکی از آن است که همه افراد مجرد جوان قصد ازدواج داشته و تمایل دارند که این اتفاق رخ دهد اما شرایطی اجازه چنین کاری را به آنها نداده است.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران اذعان‌کرد: خیلی از جوان‌ها حتی بدون مهریه، جهیزیه و عروسی مایل به ازدواج هستند اما نیاز است تا برنامه ریزی ها برای اشتغال جوانان قوت گرفته و اشتغال پایدار را برای آنها داشته باشیم تا بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

اقلیما با بیان اینکه نمی‌توان تنها با اعطای وام ازدواج بدون در نظر گرفتن چالش‌هایی که جوانان با آن درگیر هستند، توقع داشت که آمار ازدواج افزایش پیدا کند و یا قانون جوانی جمعیت به درستی محقق شود، ابراز کرد: باید جوانان را توانمند و روی اشتغال آنها کار کنیم تا توان بازپرداخت همین اقساط را هم داشته باشند.

وی به وضعیت اجاره بها نیز اشاره کرد و خواستار ورود جدی مسئولین به بحث‌های مسکن شد.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران با تصریح بر اینکه افزایش نرخ وام ازدواج بدون داشتن شغل مناسب، امنیت شغلی و اجتماعی نمی‌تواند معضل ازدواج را حل کند؛ ادامه داد: نباید از تسهیلات ازدواج و فرزندآوری انتظار معجزه داشت؛ کما اینکه متأسفانه امروز در برخی از استان‌ها آمارهای طلاق نیز افزایشی بوده است بدین ترتیب، نباید تنها به تسهیلات ازدواج و فرزندآوری امید بست بلکه باید زمینه‌های اشتغال و مسکن را برای جوانان مهیّا و با این روند، سطح امید به آینده را نیز برای آنها افزایش داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326846

مهمترین اخبار ایران و جهان: