نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 17:30

تدریس دروس معارف با استفاده از ایده های نوآورانه در دانشگاه ها

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اساتید گروه معارف اسلامی با استفاده از ایده های نوآورانه این دروس را در دانشگاه ها تدریس کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با حضور حجت الاسلام محمدمهدی حرزاده؛ معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نخستین همایش علمی ارائه الگوهای محتوای پشتیبان دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ به میزبانی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فارس برگزار و از دو «ایده نوآورانه» از استان فارس به عنوان الگوهای همتا و محتوای پشتیبان دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها معرفی شد.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اساتید گروه معارف اسلامی در خط مقدم جهاد فرهنگی و جهاد تبیین قرار دارند و از همین رو نیاز است با استفاده از ایده های نوآورانه این دروس را در دانشگاه ها تدریس کنند.

وی با بیان اینکه تحول وهمچنین نوآوری در ارائه دورس معارف در جامعه یکی از اولویت های دفتر نهاد است افزود:هدف از ارائه دورس معارف انتقال دین واثر گذاری آن در جامعه است از همین رو می طلبد راه‌های ارتباطی با نسل جوان را پیدا و این پیام را علمی وکارآمد به آنان منتقل کنیم.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به برگزاری نخستین همایش علمی ارائه الگوهای محتوای پشتیبان دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ که در استان فارس برگزار شد اظهارداشت:امروزه جامعه نیازمند رویدادهای نوآروانه ایده پردازی در تمامی مباحث علمی است وازآنجا که دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های فارس دراین زمینه پیش رو بوده توانستیم در این همایش دو «ایده نوآورانه» به عنوان الگوی کشوری با نظر اساتید و داوران این همایش پذیرفته شود.

معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، با بیان اینکه کلاس‌های درسی گروه معارف اسلامی دانشگاه‌ها جایگزینی ندارند، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط پیش آمده کلاس‌های درسی گروه معارف اسلامی دانشگاه‌های کشور نقش بی‌بدیلی دارند لذا باید از فرصت حضور دانشجویان در کلاس‌های درسی این گروه آموزشی اساتید استفاده کنند.

این همایش در چهار محور «تولید آثار خلاق در گرایش‌های پنجگانه معارف اسلامی، نظر به نیازهای دانشجویان»، «طراحی الگوهای همتا و جایگزین دروس معارف اسلامی با رویکرد تحول آفرین، کاربردی، فایده محور، نوآورانه و آینده پژوهان»، «نقد و بررسی عناوین، سرفصل‌ها و متون متداول در جذب، تربیت و ارتقا استادان معارف اسلامی» به میزبانی دفترنهاد رهبری در استان فارس برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311446

مهمترین اخبار ایران و جهان: