نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 16:11

پیوند بین دانشگاه، صنعت و جامعه ضروری است

رییس جهاد دانشگاهی استان البرز، گفت: در فضای علمی باید بتوانیم اضلاع سه گانه دانشگاه، صنعت و جامعه را پیوند دهیم چرا که امری مهم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمدرضا فیروزی، رییس جهاد دانشگاهی استان البرز، امروز در آیین اختتامیه رویداد استارتاپی متاورس در فردیس،که در محل سالن ایثارگران برگزار شد، با بیان اینکه عنوان رویدادی که برگزار خواهد شد تازگی دارد، گفت: رویداد متاورز یک موضوع و پدیده‌‌ جهانی که آینده علم را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد.

وی افزود: به صورت تخصصی اساتید در مورد متاورز صحبت خواهند کرد و دانشجویان در قالب تیم‌ها باتوجه به آشنایی که دارند به رقابت می‌پردازند. 

فیروزی اشاره‌ای به مجموعه جهاد دانشگاهی کرد و افزود: مجموعه جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد علمی همواره تلاش می‌کند خلعی که بین دانشگاه، صنعت و جامعه در حوزه‌های مختلف وجود دارد را با اقدامات برطرف کند.

وی با بیان اینکه اهدافی مد نظر است، گفت: در فضای علمی باید بتوانیم اضلاع سه گانه دانشگاه، صنعت و جامعه را پیوند دهیم چرا که امری مهم است.

 فیروزی با اشاره به اینکه تحقیقات و بررسی‌های طی سال‌ها داشتیم، بیان کرد: مهم ترین آسیبی که جامعه با آن مواجه است عدم ارتباط بین سه ضلع است. 

وی ادامه داد: اگر بتوانیم پیوند خوبی بین دانشگاه‌، صنایع و جامعه ایجاد کنیم بخش بسیار زیادی از مشکلات در جامعه حل خواهد شد، و در حال حاضر این ارتباط در سطح ضعیفی قرار دارد.

فیروزی با بیان اینکه فرایندی طراحی شده تا ارتباط را تقویت کنیم، تصریح کرد: جشنواره‌ای برای اولین بار طراحی شده تحت عنوان جشنواره ملی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های کاربردی، کارفرما محور به اسم امیرکبیر است.

وی افزود: هدف از این کار شناسایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های است که تقاضا محور هستند و زمینه حمایت از آنها و ترغیب افراد به سمت عملیاتی شدن را جلو ببریم.

فیروزی با اشاره به اینکه رساله‌ای تحت عنوان تقاضا محور در وزارت علوم معنا نداشت، تصریح کرد: با اقداماتی که صورت گرفت، در حال حاضر این کلمه در وزارت علوم شناخته شده و همچنین وزارت علوم از دانشگاه‌ها در خواست دارد که رساله‌ها و پایان‌نامه‌های تحت عنوان تقاضا محور را معرفی کنند.

وی در خصوص یکی از دستاوردی که جشنواره ملی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های کاربردی داشت، گفت: وزارت علوم و وزارت بهداشت متوجه شدند که حوزه تقاضا محور مغفول بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1356946

مهمترین اخبار ایران و جهان: