نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 10:02

اعتبارات نگهداری ماشین‌آلات راهداری بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت

بوشهر- رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: اعتبارات نگهداری ماشین آلات حوزه راهداری استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد کره بندی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۷۰ درصد اقدامات راهداری به بخش ماشین آلات بر می‌گردد و بدون آن هیچ کار محوری در جاده‌ها انجام نمی‌شود، ضمن اینکه در طول سال ۲ نوع راهداری تابستانه و زمستانه باید اجرا شود که نیازمند ماشین‌آلات است.

وی با بیان اینکه حدود چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان وجود دارد که اقدامات بهسازی و شانه سازی و نگهداری آن عمدتاً توسط ۱۹۸ دستگاه ماشین آلات انجام خواهد شد، افزود: در مجموع ۱۵ نفر در واحدهای مختلف راهداری استان مشغول تعمیر و خدمات رسانی به ماشین آلات هستند.

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با اشاره به اینکه میانگین عمر ماشین آلات راهداری بوشهر زیر ۲۰ سال است در حالی که میانگین در کشور ۲۳ سال است، گفت: اقداماتی برای نوسازی ناوگان در حال انجام است و اعتبار استانی خوبی در حال جذب در استان است که در جای خود کم نظیر است و به تازگی هم خرید یک‌دستگاه لودر نهایی شده است.

کره بندی اضافه کرد: در تمام ایام سال اورهال و نگهداری ماشین آلات برای استفاده مناسب در فصول مختلف انجام می‌شود و در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیشتر از ۱۲۵ دستگاه ماشین آلات تعمیر و یا در حال انجام است.

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با اشاره به اینکه کمبود نیرو و قطعات اصلی ماشین آلات به علاوه کمبود آموزش، استهلاک ماشین آلات را بیشتر می‌کند، یادآور شد: در این زمینه اقداماتی انجام شده و جلسات توجیهی و آموزشی برای اولین بار برای مدیران شهرستان‌ها جهت تعمیر، بازسازی و استفاده صحیح از ماشین آلات برگزار شد.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری نیز بیش از ۳۰ بازدید و سرکشی در زمینه ماشین آلات از تمام شهرستان‌های به صورت ماهانه و دوره‌ای انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1348546

مهمترین اخبار ایران و جهان: