نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 08:45

یاد و خاطره شهدا با گذشت زمان از ذهن‌ها نخواهد رفت

امام جمعه اردستان گفت:گذشت زمان می‌تواند شادی و غم را از بین ببرد اما هرگز یاد و خاطره شهدا از ذهن انسان‌ها نخواهد رفت چرا که شهدا رنگ خدایی به خود گرفته‌اند و ممکن است عده‌ای افراد نفهمیده و بی‌تجربه به تصاویر شهدا اهانت می‌کنند اما نمی‌توانند شهدا را از قلب مردم بیرون کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت السلام حسن دهشیری امام جمعه اردستان در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب، اظهار داشت: آیه‌ای در قرآن کریم از دو گروه یاد می‌کند با دو هدف مشخص و یک پایان معین و گروه اول کسانی هستند که در راه خدا پیکار می‌کنند و گروه دوم نیز کسانی هستند که در راه طاغوت می‌جنگند.

وی افزود: آنان که در راه خدا می‌جنگند مومنان هستند و کسانی که در راه طاغوت مبارزه می‌کنند کافران هستند و سپس آیه قرآن در یک نتیجه‌گیری مومنان را به مبارزه با یاران شیطان فرامی‌خواند.

دهشیری خاطرنشان کرد: شهدای قبل از انقلاب و در حین انقلاب از جمله کسانی هستند که پای بیرق فی سبیل‌الله مجاهدت کردند و شهدا به فرمان امام راحل به جنگ با طاغوت رفته و پیروز شدند.

امام جمعه اردستان بیان کرد: گذشت زمان می‌تواند شادی و غم را از بین ببرد اما هرگز یاد و خاطره شهدا از ذهن انسان‌ها نخواهد رفت چرا که شهدا رنگ خدایی به خود گرفته‌اند و ممکن است عده‌ای افراد نفهمیده و بی‌تجربه به تصاویر شهدا اهانت می‌کنند اما نمی‌توانند شهدا را از قلب مردم بیرون کنند.

وی تاکید کرد: خون شهید اجازه نمی‌دهد این انقلاب پررنگ و شکوهمند به فراموشی سپرده شود و شهدا برای نام و شهرت جان خود را فدا نکردند بلکه برای امنیت و آسایش مردم و انقلاب جان فدا کردند.

همچنین، روح اله صنعتکار فرمانده سپاه اردستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: شهید فائق و شهید مدرس از شهدای‌انقلاب در شهرستان اردستان هستند و شهید مدرس از شهدای‌شاخص روحانیت در سده‌های اخیر است که اهل همین منطقه نیز بوده و خوب است که در ایام دهه فجر از این شهید یاد کنیم.

وی در خصوص خیانت‌های رضاشاه، ادامه داد: دو سوم خاک کشور در زمان قاجار و پهلوی از ایران جدا شد و تفاوت دوران قاجار با پهلوی این است که در دوران قاجار بخش‌های بسیاری از کشور را در جنگ و در اثر بی‌کفایتی شاهان از دست دادیم اما در پهلوی به راحت از طریق تلفن بحرین را از ایران جدا کرد.

صنعتکار تاکید کرد: مشکلات آبی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد به این دلیل است که رضاشاه سرچشمه هیرمند را به بیرون از مرز هدیه داد و اکنون برای یک قطره این آب باید التماس کرد که این‌ها از مسائلی است که در فضای‌مجازی مطرح نمی‌شود.

فرمانده سپاه اردستان بیان کرد: رضا شاه بسیاری از مردم را به صورت مخفیانه کشت که نمونه‌ای از آن قتل میرزاکوچک خان‌جنگلی به بدترین شکل ممکن است همچنین بسیاری از علما همچون فرخی‌یزدی و شهید مدرس را نیز به قتل رساند.

وی با اشاره به خیانت‌های محمدرضا شاه، تصریح کرد: حضور ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران، اعطای حق مصونیت قضایی از جمله خیانت‌ها بود همچنین کشور بدون تحریم در تورم شدید بیش از ۶۰ درصد قرار داشت که این مورد در سخنرانی ها و فیلم های هویدا و محمدرضا شاه آشکار است.

صنعتکار یادآور شد: تفاوت نظام جمهوری اسلامی با رژیم پهلوی از زمین تا آسمان است و این موضوعات باید برای جوانان و مردم تبیین شود و پروفسور های ایتالیایی و انگلیسی در وصف امام راحل می‌گویند که زندگی امام تجلی ایمان و عمل صالح بود.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/آ/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1028902

مهمترین اخبار ایران و جهان: