نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 11:53

آغاز فصل تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان کرخه

فصل تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان کرخه آغاز شد و تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رئیس اداره شیلات شهرستان‌های شوش و کرخه، امروز در بازدید از شرکت پرورش ماهی دانیال واقع در شهرستان کرخه و اجرای  عملیات صید مولدین و تکثیر کپورماهیان اظهار کرد: با توجه به مناسب بودن شرایط تکثیر، امسال این عملیات از ابتدای اسفندماه شروع شده است که نسبت به سال گذشته ۱۰ روز زودتر انجام پذیرفت و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: این عملیات در سال جاری از کیفیت و کمیت بیشتری نسبت به سال های قبل برخوردار بوده و تخم‌های تفریح شده تاکنون از هم‌آوری خوبی برخوردار بوده‌اند.

سید هاشم بیت علوی عنوان کرد: ۳ مرکز تکثیر و پرورش بچه ماهیان گرمابی با ظرفیت تولید ۱۸ میلیون قطعه در شهرستان‌های شوش و کرخه توسط بخشی خصوصی فعالیت می‌کنند و بچه ماهیان تولید شده بین پرورش دهندگان متقاضی درون استان و خارج استان توزیع می‌شوند.

ماهیان از نظر تحمل دما به دو دسته‌ی سردآبی مانند قزل‌آلا و آزاد و ماهی‌های گرم‌آبی مانند کپور تقسیم می‌شوند. ماهیان سردآبی به ماهیانی گفته می‌شود که در دمای بین ۷ تا ۸ درجه توانایی زیست دارند و ماهیان گرم‌آبی گونه‌ای هستند که توانایی زیست در دمای بین ۲۰ تا ۲۸ را دارا هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069602

مهمترین اخبار ایران و جهان: