نیوز سیتی!
26 بهمن 1401 - 21:45

سند مسائل اجتماعی اولویت‌دار چهارمحال و بختیاری تدوین می‌شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌ها در نظر داشته باشند که اولویت‌های اساسی، کلیدی و اثرگذاری را که می‌تواند در فرهنگ نقش‌آفرینی کند برای تدوین سند مسائل اجتماعی استان انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیام احمدی عصر امروز در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به مصوبات جلسه گذشته این شورا اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش بزرگداشت «علی‌مردان‌خان» و ارائه طرح‌های آموزش و پرورش در مورد تربیت نوجوانان ۲ مصوبه اصلی جلسه قبل است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ساخت مستند علی‌مردان‌‌خان آغاز شده و آموزش و پرورش نیز طرح‌های خود را به دبیرخانه ارسال کرده است.

شهرام خواجوی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه بیان داشت: ۱۹ بهمن سال جاری نامه‌ای در خصوص تدوین آیین‌نامه و برش استانی با محوریت تبیین ۵ مسئله مهم فرهنگی و اجتماعی به دست ما رسید.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان افزود: به علت کمبود وقت ۵ کمیته از قبیل تعلیم و تربیت، زنان و خانواده، اقتصاد و فرهنگ و ... تشکیل شد و ۲۸ عنوان از مسائل فرهنگی و اجتماعی استان را جمع‌آوری کردیم که قرار است ۵ مسئله مهم از میان این ۲۸ مورد به عنوان اولویت‌دارترین مسائل استخراج شود تا اقدامات ملی و استانی برای آن‌ها طراحی شود.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح اعتبار ملی در نظر گرفته شده و اگر سند نهایی شد بودجه سال ۱۴۰۱ را نیز که از قبل در نظر گرفته شده به این طرح اختصاص می‌دهیم اما تنها مشکل این است که باید در این مدت کوتاه پنج مسئله مهم استان شناسایی و اعلام شود.

علی شهریارپور، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در خصوص این مسئله گفت: تبیین سند مهم بالادستی کشور به عنوان سند استانی امری مهم است و نکات مهمی از قبیل اینکه چرا فقط ۵ مسئله؟ را باید مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: با بیان پنج مسئله قطعاً از مسائل دیگر غافل می‌شویم و طبیعتاً هر کدام از آن مسائل به خودی خود مهم و اثرگذار هستند و از آنجایی که مسائل آینده استان از نظر تخصیص اعتبار و یا پروژه بر اساس این سند تبیین می‌شود باید با حساسیت بیشتری انجام شود.

شهریارپور توضیح داد: همچنین فرایند انجام کار تدوین سند در ۲ ماه نیز مهم است که باید در نظر گرفت چگونه قرار است این مسائل بین دستگاه‌ها تبیین و در نهایت جمع‌بندی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان نیز گفت: باید در زمان اعلام شده سند استانی از مسائل اجتماعی را تهیه کنیم اما دستگاه‌ها در نظر داشته باشند که اولویت‌های اساسی، کلیدی و اثرگذاری که می‌تواند در فرهنگ نقش‌آفرینی کند را انتخاب کنند. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1039546

مهمترین اخبار ایران و جهان: