نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 22:15

بازگشایی راه‌های ارتباطی روستاهای «کوهرنگ» تا فردا

فرماندار کوهرنگ با اشاره به اینکه همچنان راه ارتباطی تعدادی از روستاهای شهرستان به دلیل بارش شدید برف مسدود است، گفت: تا فردا انسداد روستاهای کوهرنگ مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شهباز اکبری امشب در جلسه ستاد بحران چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر کشور گفت: در پی بارش شدید برف طی روزهای اخیر، تعدادی از روستاهای شهرستان کوهرنگ مسدود شد.

فرماندار کوهرنگ بیان کرد: از ۶۸ روستای مسدود شده در بخش بازفت، تنها ۱۰ روستای مسدود باقی‌مانده که به کمک ماشین‌آلاتی که به این منطقه اعزام شده‌ است، تا فردا بازگشایی می‌شوند.

اکبری تشریح کرد: در بخش صمصامی از ۶۹ روستای مسدود شده ۴ روستا، بیرگان از ۱۱ روستای مسدود شده ۵ روستا، منطقه موگویی از ۱۵ روستای مسدود شده ۸ روستا و در بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ نیز از ۱۲۰ روستای مسدود شده تنها ۳ روستای مسدود باقی‌مانده است.

وی ضمن اشاره به اعزام تجهیزات راهداری از لرستان و اصفهان به کوهرنگ، اظهار داشت: تا فردا انسداد روستاهای کوهرنگ مرتفع می‌شود.

فرماندار کوهرنگ مطرح کرد: میانگین ارتفاع برف در شهرستان ۲.۵ متر است و در برخی نقاط صعب‌العبور به پنج متر می‌رسد.

اکبری افزود: در حال حاضر ۷۲ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین در شهرستان مشغول برف‌روبی و امدادرسانی هستند.

وی با بیان اینکه حداقل ۲۰ دستگاه اعم از لودر، بولدوزر و گریدر به کوهرنگ اعزام شده است، بیان کرد: ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات از سایر استان‌ها وارد شهرستان شده است که در حال بازگشایی معابر هستند.

فرماندار کوهرنگ اضافه کرد: این ماشین‌آلات در هشت محور مواصلاتی از جمله فارسان به کوهرنگ، بیرگان، شاه‌منصوری، گردنه چری، تاراز، تنگ گزی و لبد ساماندهی شده‌اند.

اکبری اظهار کرد: طی بارش اخیر شاهد قطعی برق در ۴۰ نقطه و قطعی آب در ۳۵ مجتمع آبرسانی بودیم که اکنون مشکل مرتفع شده است.

وی با اشاره به اینکه بارش باران در کوهرنگ منجر به آبگرفتگی معابر شهری و روستایی شد، مطرح کرد: تعدادی از منازل چلگرد دچار خسارت شد و در بافت‌های قدیمی نیز شاهد تخریب منازل و آسیب وسایل برقی بودیم که ارزیابی خسارات کماکان ادامه دارد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041102

مهمترین اخبار ایران و جهان: