نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 10:44

بی‌حجابی و بدحجابی در نمایشگاه‌های اراک و بی‌توجهی مسئولان

اراک- عدم رعایت شئونات اسلامی و بی‌توجهی مسئولان امر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر اراک گلایه شهروندان را به دنبال داشته است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی اراک در ایام پایانی سال روزهای پرکاری را سپری می‌کند و تا روز گذشته سومین نمایشگاه شیرینی، شکلات در این مجموعه در حال برگزاری بود، همچنین نوزدهمین نمایشگاه تخصصی لوازم‌خانگی و دکوراسیون از تاریخ یکم لغایت پنجم اسفندماه در این محل برپا خواهد شد.

اما نکته قابل‌توجه که اعتراض و گلایه برخی شهروندان را در پی داشته وضعیت نامناسب حجاب در این نمایشگاه است تا آنجا که تعدادی از غرفه‌داران و برخی بازدیدکنندگان از این نمایشگاه‌ها به‌ویژه در روزهای اخیر با پوشش غیرمتعارف و یا بدون حجاب در این مکان عمومی حضور پیدا کرده‌اند.

این نمایشگاه‌ها به‌صورت رسمی از سوی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی برگزار و مجوز نهادهای مربوطه برای آن اخذ می‌شود لذا مسئولان و سازمان‌هایی که اقدام به برپایی نمایشگاه می‌کنند باید مسائل مربوط به عفاف و حجاب و ضوابط مربوطه را رعایت کرده و از طرفی نهادهای ذیربط نظارت لازم را بر فرایند اجرایی این نمایشگاه‌ها داشته باشند اما گویا مسئولان برگزاری و حراست این نمایشگاه هم عزمی برای برخورد با هنجارشکنی‌ها ندارند.

بی‌حجابی و بدحجابی در نمایشگاه‌های اراک و بی‌توجهی مسئولان

جالب اینجاست که هرچند شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اراک به‌عنوان یک مجموعه سهامی خاص فعالیت می‌کند اما نام برخی نهادهای عمومی و دولتی همچون استانداری، شهرداری، سازمان همیاری شهرداری‌ها و اتاق بازرگانی در ترکیب سهام‌داران و هیئت‌مدیره آن به چشم می‌خورد و با این وجود مرزهای اخلاقی و قوانین در برگزاری نمایشگاه‌ها زیر پا گذاشته می‌شود.

رعایت قانون و توجه به شئونات اسلامی مطالبه‌ای جدی از سوی مردم است و نهادهایی که اقدام به برپایی نمایشگاه می‌کنند متعهد هستند تمامی مسائل مربوط به عفاف و حجاب را رعایت کنند و در صورت هرگونه تخطی انتظار است تا نیروی انتظامی به‌عنوان حافظ حریم امنیت اخلاقی جامعه بر اساس وظیفه و اختیارات قانونی خود برخورد لازم و حتی ممانعت از ادامه فعالیت این نمایشگاه‌ها را داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1045746

مهمترین اخبار ایران و جهان: