نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 16:51

مرزهای کرمانشاه ۵۰ درصد صادرات به کشور عراق را برعهده دارند

کرمانشاه- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: مرزهای کرمانشاه ۵۰ درصد صادرات به کشور عراق را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالوحید محمدی ظهر یکشنبه در مراسم معارفه مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه که با حضور مدیرکل صمت، مدیر امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه، رئیس پلیس اقتصادی استان کرمانشاه، رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مدیران گمرکات مرزی تابعه گمرکات استان کرمانشاه در سالن آمفی تئاتر اداره کل گمرکات برگزار شد، اظهار کرد: امروز ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و این موضوع مشکلات فراوان به ویژه برای استان‌های مرزی صادر کننده کالا ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ۲ جبهه در حال جنگ و مقابله هستیم، افزود: جنگ تحریم‌ها و جنگ برای اشتغالزایی در مقابله بیکاری و کاهش نرخ آن ۲ جبهه‌ای است که باید برای مقابله با آنها تلاش کنیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: حوزه گمرکات به دلیل اهمیت بالایی که دارد در اقتصاد و تجارت کشور بسیار مؤثر بوده که در همین راستا از مسئولین این حوزه انتظار ویژه، جهادی و انقلابی برای استفاده از فرصت‌ها را خواهیم داشت.

محمدی با بیان اینکه در مقابل مردم مسئولیم و باید به نحوه احسن اقدامات لازم صورت بگیرد، ادامه داد: استان کرمانشاه حدود ۵۰ درصد صادرات کشور را به کشورهای همسایه برعهده دارد که به همین دلیل گمرک این استان نقش و اهمیت بسزایی برای کشور و استان دارد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات و امکانات اما باید تلاش بیشتری برای افزایش و بهبود صادرات به عنوان عاملی برای رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری صورت گیرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه مباحث و مشکلات استان کرمانشاه نیازمند عملکرد سریع و جدی دارد، تاکید کرد: انتظار می‌رود مشکلات حوزه گمرکی و صادرات استان کرمانشاه به طور مستمر و جدی‌تر از سازمان مرکزی در استان تهران پیگیری شود.

محمدی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های مرزی بسیار حساس بوده، افزود: تجارت به عنوان اولویت مهم در بحث تجارت و صادرات یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات استانی و عاملی تأثیر گذار در ارتباط با همسایگان غربی کشور است.

وی بیان کرد: ایجاد شغل در هر زمینه پرسه‌ای زمان بر و پر هزینه است اما حوزه گمرک به عنوان یک حوزه کم هزینه می‌توان تسهیل‌گری خوبی داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044746

مهمترین اخبار ایران و جهان: