نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 14:24

مبارزات علیه رژیم پهلوی به نقل از مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی/ پیام امام از فرانسه برای عشایر کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟

مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی آغاز مبارزات حضرت امام علیه حکومت پهلوی را چنین نقل کرده که امام پس از رحلت آیت‌الله بروجردی تصمیم به مبارزه با رژیم پهلوی گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی در خصوص چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی در روایتی که از صدا و سیمای مرکز استان پخش شد آغاز مبارزات حضرت امام را چنین روایت کرده است که بعد از رحلت مرحوم آیت‌الله بروجردی نغمه مبارزاتی حضرت امام با طاغوت شروع شد.

مرحوم ملک‌حسینی عنوان می‌کند در این خصوص باید به طور مفصل کتاب‌ها نوشته شود، اما مطالب و نامه‌هایی نوشته شد فریادها شنیده شد، طاغوت هم می‌خواست در قم طاق نسرت ایجاد کند.

طولی نکشید که در سالروز شهادت امام صادق(ع) در دومین روز فروردین سال ۱۳۴۲ تشکیلات طاغوت رنجرهایی را برای مبارزه با تشکیلات روحانیت به قم و مدرسه فیضه فرستاد.

من( مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی) از شیراز به قم رفتم و در بطن حادثه و زد و خوردهای مدرسه فیضه قرار داشتم.نبرد وحشت‌زائی شروع شده بود عده‌ای از مردم و حتی روحانیون از فیضه خارج شدند.

ضد و خورد شدیدی رخ داد، می‌خواستم وارد یکی از اتاق‌های مدرسه فیضه شوم که نیروهای طاغوت در را بستند و شروع به اهانت کردند به صحن حیاط آمدم نزدیک حوض مدرسه فیضه یکی از آنها به سمت ما یورش آورد و به صورت ما زد طوری که دو سه تا از استخواهایم خرد شد.

 من هم ضربه جانانه‌ای به پشت آن ملعون زدم، ۶ نفر دیگر به ما حمله کردند و ما هم سخت و محکم ایستادیم، جمعیت زیادی از ماموران پهلوی محکم ما را می‌زدند آنها مقاومت می‌کردند و ما هم در برابرشان مقاوم بودیم.

راهی جز ایستادن نداشتیم، می‌خواستم زمین بخورم اما گفتم باید عمامه را بر سر بگذارم و اجازه ندهم بیفتد در آن شرایط به حضرت ولی عصر(عج) متوسل شدم و در آن صحنه و درگیری شدید که همه جانبه بود فهمیدیم که واقعا مضطر بودن و توجه به ذات اقدس پروردگار و انقطاع از تمام تعلقات زندگی و حقایق مادی چه معنایی دارد.

وی در ادامه خاطرات خود بیان کرده مرحوم امام(ره) با سوابق دیرینه‌ای که از من در حوزه علیمه و دوران مبارزاتی ساواک داشت زمانی که در دهکده نوفل لوشاتوی فرانسه بود به من در یاسوج تلفنی کرد که در قم و شیراز هم منتشر شد.

ایشان در این تماس تلفنی خطاب به بنده گفتند عشایر کهگیلویه و بویراحمد را وادار کنید که نسبت به  جمهوری اسلامی وفادار باشند، امنیت و آرامش حفظ کنند و نسبت به دین و انقلاب در مقام سعی و کوشش قرار بگیرند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1024890

مهمترین اخبار ایران و جهان: