نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 23:54

پایانه رازی خوی به صورت رسمی افتتاح می شود

ارومیه - فرماندار خوی گفت: پایانه رازی خوی مجهزترین پایانه مرزی کشور در مرز ایران و ترکیه برای بهره برداری رسمی آماده است.

ذبیح الله کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پایانه رازی خوی از جمله طرح‌های زیر بنایی و ملی در توسعه کشور است، افزود: این پایانه با هدف توسعه ترانزیت و صادرات کالا و تردد مسافر مطابق با آخرین استانداردهای جهانی در مرز ایران و ترکیه احداث شده و با آغاز فعالیت آزمایشی آماده بهره برداری رسمی شده است.

وی ادامه داد: این پایانه در ۱۳ هکتار زمین و با ۹ هزار مترمربع زیر نا در دو بخش تجاری و مسافری احداث شده است و بزودی با حضور مقامات ارشد دو کشور ایران و ترکیه به طور رسمی به بهره برداری می‌رسد.

کاظمی با اشاره به مراحل پایانی محوطه سازی این پایانه هم افزود: برای ساخت این پایانه مجهز بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی یادآور شد: پایانه رازی به علت نزدیکی به استان وان ترکیه و استقبال طرف ترک از ساخت این پایانه به یکی از مهمترین پایانه‌های مرزی کشور در تردد مسافر و ترانزیت کالا بدل می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در ۹ ماه گذشته امسال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از ۵ پایانه فعال استان تردد کرده‌اند که پایانه رازی با ۹۵۰ هزار نفر رتبه اول را در استان به خود اختصاص داده است.

پایانه رازی خوی با قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی تردد داخلی و خارجی، گذرگاه مهم اقتصادی و تجاری ایران و منطقه است و به دنبال توافق ایران و ترکیه برای ارتقای مبادلات تجاری دو طرف تا سقف ۳۰ میلیارد دلار قطعاً این پایانه نقش مهمی را در این زمینه ایفا خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964102

مهمترین اخبار ایران و جهان: