نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 11:59

مشکل بیکاری ایثارگران باید با مشارکت همه دستگاه‌های اداری حل شود

تبریز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: باید مشکل بیکاری ایثارگران، با مشارکت همه دستگاه‌های اداری و مجموعه‌های دولتی و غیردولتی حل و فصل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر ابوالفتح زاده صبح امروز دوشنبه در جریان سفر به ورزقان گفت: ایثارگران برخلاف تفکر رایج، با مشکل جدّی بیکاری مواجه هستند و با توجه به محدود بودن ظرفیت اشتغال دولتی، مسئولان بنیاد با راهکارهای مختلف به دنبال رفع این مشکل هستند.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار توجه به رسالت اصلیِ محوّله به عهدۀ آن دایر بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، از رسیدگی به مسائل معیشتی و رفاهی ایثارگران عزیز هم غافل نیست، توضیح داد: در ایام جبهه و جنگ، فرزندانِ اغلب شهدا در سنین خردسالی بودند و اکثر جانبازان و آزادگان به خاطر تجرّد، فرزندی نداشتند اما حالا و پس از گذشت سه دهه از پایان دوران جنگ تحمیلی، علاوه بر رسیدنِ فرزندان شهدا و ایثارگران به سنین بزرگسالی، اغلبِ آنان موفق به گذراندن تحصیلات دانشگاهی شده اند و اینک جویای کار هستند.

ابوالفتح زاده، با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در پاسخ به این مطالبۀ بحق، جذب ۲۵ درصد استخدامی جامعه ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی را با جدّیت دنبال می‌کند، ادامه داد: با این حال بخاطر کوچک‌سازی دولت و کاهش جذب نیروها در دستگاه‌های اجرایی نمی‌توان همه ایثارگران بیکار را در نهادهای دولتی استخدام کرد، بنابراین ایجاد اشتغال برای آن‌ها در شرکت‌های غیردولتی و همچنین سوق دادن این قشر معظم به سمت کارآفرینی از دیگر راهکارهای مسئولان بنیاد است.

وی افزود: واقعیت این است که بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی نمی‌تواند مساله اشتغال ایثارگران را حل کند و باید مشکل بیکاری، با مشارکت همۀ دستگاه‌های اداری و مجموعه‌های دولتی و غیردولتی حل و فصل شود تا شاهد توسعۀ بیش از گذشته آذربایجان شرقی و اشتغالزایی پایدار در استان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تحقق درخواست تبدیل وضعیت استخدامیِ خانواده‌های شاهد و ایثارگرِ شاغل تاکید کرد.

ابوالفتح زاده با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند منکر این واقعیت باشد که نظام ما و عمومِ مردم ما مدیون ایثار ایثارگران عزیز هستند، خاطرنشان کرد: اگر ایثارگری و گذشت ایثارگران نبود نظام مقدس جمهوری اسلامی استوار نمی‌ماند لذا باید هرگونه تلاشی انجام داد تا ایثارگران معزّز در رفاه و آسایش باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 980090

مهمترین اخبار ایران و جهان: