نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 16:43

جلوگیری از ۹۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های نمین

نمین-رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین گفت: تاکنون از ۹۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز با حضور ۴۴۰ مورد گشت راهداری در حریم راهداری نمین جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی آزاد بعد از ظهر سه‌شنبه در بازدید از پایانه‌های راهداری شهرستان نمین با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها خط قرمز راهداری است، اظهار کرد: تاکنون از ۹۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز با حضور ۴۴۰ مورد گشت راهداری در حریم راهداری نمین جلوگیری شده است.

وی خط کشی بیش از ۲۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان را در ۱۰ ماهه گذشته یادآور شد و افزود: همچنین در این مدت ۳۴ مورد درختکاری غیرمجاز جمع‌آوری و با اخذ ۲۲ مورد دستور قضائی نسبت به رفع آثار تجاوز در حریم اقدام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین از تسطیح و رگلاژ حدود هزار کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان نمین خبر داد و بیان کرد: راهداران ۹۱۵ کامیون عملیات ریزش برداری و۱۸ کیلومتر نیز شانه سازی انجام داده‌اند و همچنین در این مدت در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها با استفاده از ۴ هزار تن آسفالت سرد و گرم راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان لکه‌گیری شده است.

آزاد افزود: راهداران از زمان شروع بارش‌ها ۱۰ هزار و ۷۵۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی و ۲ هزار تن نمک‌پاشی انجام داده و در اسرع وقت نسبت به بازگشایی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان نمین مسئولیت نگهداری از ۳۶۷ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد، افزود: از این مقدار ۴۵ کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلو متر راه فرعی، ۱۹۲ کیلومتر راه آسفالت روستایی، ۳۴.۵ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومتر نیز راه مرزی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 995346

مهمترین اخبار ایران و جهان: