نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 10:34

کباب پزهای گازی بلای جان شهروندان

نمین - فرماندار نمین گفت: استفاده از کباب پزهای گازی بلای جان شهروندان نمینی شده و باید در استفاده از این وسیله محتاط تر عمل کرد.

طیب امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه در ۴۸ ساعت گذشته ۷ نفر از شهروندان نمینی بر اثر استنشاق گاز خطرناک مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی علل و عوامل جان باختن این ۷ نفر بر اثر گاز گرفتگی نقص فنی در استفاده از بخاری، آبگرمکن دیواری، عدم استفاده از کلاهک ایمنی H شکل و مهمتر از همه استفاده از کباب پزهای گازی در اتاقک‌های کوچک اعلام شده است.

فرماندار نمین افزود: متأسفانه در برخی واحدهای مسکونی به جای استفاده از پکیج عده‌ای از ساکنان این واحدهای مسکونی از بخاری‌های بدون دودکش و کباب پزهای گازی استفاده می‌کنند که این امر از علل و عوامل مرگ خاموش به شمار می‌رود.

امینی از شهروندان نمینی خواست؛ در فصل زمستان مراقب سلامت خود باشند و با استفاده از وسایل گازسوز استاندارد و ایمن در کنار مصرف بهینه گاز جانب احتیاط را رعایت کنند.

وی گفت: دهیاری‌ها تلاش می‌کنند تا آموزش روستانشینان را در استفاده از وسایل گازسوز انجام دهند تا روستاهایی که به تازگی از نعمت گاز بهره مند شده اند به خاطر بی اطلاعی و عدم آگاهی از کباب‌پزها و بخاری‌های بدون دودکش استفاده نکنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 947046

مهمترین اخبار ایران و جهان: