نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 16:50

عدالت آموزشی در دولت سیزدهم محور برنامه ریزی هاست

اردبیل - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردییل گفت: رعایت عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت در دولت سیزدهم رویکرد اصلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان باقلاچی بعدازظهر شنبه در جلسه مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: پیشگیری از کاستی‌ها در حوزه تعلیم و تربیت استان جزو دغدغه‌های مهم امام جمعه اردبیل است که در راستای رفع این دغدغه تمام مسئولان نظام آموزشی و تعلیم و تربیت استان باید پای کار باشند.

وی با تاکید بر اینکه تقویت امید در بین دانش آموزان از مؤلفه‌های مهم سازندگی کشور تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: نهاد مدنی خانواده و آموزش و پرورش نقش اساسی را در این امیدآفرینی دارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردییل با بیان اینکه معلمان در مدارس محور اصلی و اساسی این تقویت امیدواری هستند، گفت: موفقیت‌های کشور و استان را باید در مدارس تبیین کنیم تا دانش آموزان با دستاوردهای دولت در اداره بهتر کشور آشنا شوند.

باقلاچی گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی باید همه دانش آموزان در مناطق و نواحی به یک چشم دیده شوند و برنامه‌های آموزشی و پرورشی تدوین شده برای تمامی دانش آموزان استان اجرا شود.

وی عدالت آموزشی در دولت سیزدهم محور برنامه ریزی هاست، گفت: دولت سیزدهم تمام توان خود را برای تحقق هر چه بیشتر عدالت آموزشی به کار گرفته است.

باقلاچی ادامه داد: در موضوع کنکور باید به نحوی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شود که ضمن ارتقای کیفیت کنکور در سنجش توانمندی‌های علمی و مهارت‌ها، دغدغه خانواده‌ها و دانش‌آموزان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم اجرای سند تحول آموزش و پرورش را دنبال می‌کند، افزود: کاهش استرس در مراحل حساس آموزش و تعلیم و تربیت و تخلیه هیجان دانش آموزان باید از دوران کودکی در مدارس مورد توجه قرار گرفته و مدیریتی صحیح و درستی در این زمینه اعمال شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 960990

مهمترین اخبار ایران و جهان: