نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 13:06

عطر عاشقی فرزندان روح‌الله تبریز را معطر کرد

پس از سال‌ها فراق و دوری، پیکر پاک سرداران قبیله خورشید آمدند، دلاور مردانی که با دل سپردن به منادی عشق با رمز مقدس یا علی، یا زهرا (س) و یا حسین (ع) از کمین‌گاه‌های خطر گذشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امروز تبریز پایتخت تشیع میزبان آلاله‌های سرخ کربلای ایران بود، شهیدانی که افتخارشان سربازی روح‌الله و گمنامیست.

امروز پیکر گلگون کفن‌هایی را مردم باعزت و باشرف ایران زمین دوشادوش برادر و خواهران خود رهسپار دیار باقی کردند که روزگاری آنها دوشادوش ولی‌فقیه و رهبر خود امام خمینی (ره) ایستاده و در راه حق جانفشانی کردند و امروز با آمدنشان به وطن باری دیگر با ولی زمان و امام خامنه‌ای خود تجدید بیعت کرده و مردم را با بصیرت‌افزایی به سمت عاقبت‌بخیری سوق می‌دهند.

آری، اینان سربازان روح‌الله کبیرند که امروز دوستداران وطن و علاقه‌مندان به اسلام و نظام اسلامی را به پیروی از ولایت‌فقیه و  ولی زمان تشویق و هدایت می‌کنند.

‌امروز ‌پس از سال‌ها فراق و دوری پیکر پاک سرداران قبیله خورشید آمدند، دلاور مردانی که با دل سپردن به منادی عشق با رمز مقدس یا علی یا زهرا (س) و یا حسین (ع) از کمین‌گاه‌های خطر گذشتند.

امروز فضای شهر تبریز با رجعت پیکر پاک حماسه‌آفرین‌های میدان‌های نبرد معطر به عطر کربلای حسین (ع) شد و حضور این حماسه‌آفرینان پس از سال‌ها دوری افتخار بزرگ بر امت هوشیار بود تا بار دیگر با یاد‌آوری حماسه و ایثار جانفشانی مردان بی‌ادعا در میدان‌های رزم با آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان در ادامه راه سرخشان تجدید بیعت و میثاق کنند.

آری، هنر واقعی رشادت مردان بزرگی است که با الهام از قیام حضرت سیدالشهدا و آموختن درس عزت و آزادگی، جاودانه‌ترین و اثربخش‌ترین عصاره هنر را به شیفتگان طریق معرفت بخشیدند و بذر این شجره طیبه را با خون پاک خویش آبیاری کردند.

ناسپاسی است که راه این پارسایان راه حق، عارفان گمنام و راویان حدیث عشق را که هنرشان ایثار و فکرشان جهاد، معراجشان سنگر شهادت، نژادشان از قبیله محرومان، شعارشان لا اله الا الله و پرچمشان نصر من‌الله است را فراموش کنیم.

حدیث دوران دفاع مقدس، بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌های سربلندی، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان اسلامی درنوردیده است و باید سعی کنیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی دوران دفاع مقدس، حفظ و احیا شود.

پیش از ظهر امروز مردم ولایتمدار و عاشورایی تبریز  لاله‌های دشت نینوای ایران را همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) بر دوش گرفته و در حالی که بر پیمان قدیمی خود با شهیدانشان و ولایت تأکید داشتند، خونین‌بالان حرم علوی را از میدان شهدا تا میدان ساعت تشییع کردند.

* حاشیه‌های مراسم تشییع

* مردم تبریز در این مراسم تشییع با نثار دسته‌های گل روی تابوت شهدا یاد و خاطر آنان را گرامی داشتند و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در خصوص شهدا و اجرای مداحی در این مراسم چشمگیر بود.

* تعداد زیادی از عکاسان و فیلمبرداران با حضور در جمعیت انبوه، با تهیه فیلم و عکس این بیعت دوباره با آرمان شهیدان را به تصویر کشیدند.

* برخی از تشییع‌کنندگان نیز دل نوشته‌های خود را روی پوشش تابوت می‌نوشتند و از شهدا تقاضای شفاعت در روز قیامت داشتند.

* تشییع شهدا در طول مراسم با همراهی مارش نظامی گروه موزیک سپاه و ادای احترام همراه بود.

* تأکید شهدا حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست از جمله شعارهای مردم تبریز در این مراسم بود.

* در این مراسم یاد رزمندگان مدافعان و شهدای حرم و امنیت بارها بارها توسط مداحان و مردم ولایتمدار گرامی داشته و تأکید شد، امنیت و‌ آرامش ایران اسلامی امروز مدیون شهدا، رزمندگان و شهدای مدافع حرم و امینت است.

* گرفتن عکس‌های سلفی جوانان با تابوت‌های شهدا از نکاتی بود که توجه همگان را به خوب جلب می‌کرد که نسل جدید انقلاب به شهدای خود افتخار می‌کند و امنیت و آرامش این مرز و بوم را مدیون این شهدا می‌داند.

* نماز این شهدا توسط حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و با حضور امت ولایتمدار تبریز در میدان ساعت اقامه شد.

پایان پیام/60027

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 938190

مهمترین اخبار ایران و جهان: