نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 22:36

پیگیری حل اختلاف اراضی مردم دیر با راه و شهرسازی

بوشهر- فرماندار شهرستان دیر گفت: به زودی نشستی برای حل اختلاف اراضی واگذار شده به مردم شهرستان دیر در سال های گذشته با راه و شهرسازی، برگزار و موضوع به صورت جدی پیگیری می شود.

یونس باربرز در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به برطرف کردن برخی مشکلات مردم شهرستان بعد از سال‌ها، اظهار داشت: مردم روستای وحدت آباد در بخش بردخون شهرستان دیر بعد از گذشت ۳۵ سال از سیل ویرانگر سال ۶۵، خانه‌هایشان فاقد سند بود.

فرماندار شهرستان دیر افزود: خوشبختانه در این دولت با همکاری تمام دستگاه‌ها، استانداری و مجموعه بنیاد مسکن استان و… توانستیم این مشکل را حل کنیم.

وی بیان کرد: موفق شدیم برای هر واحد مسکونی این روستا الگوی واگذاری ۷۵۰ مترمربع بگیریم و سند تک برگ در اختیار مردم وحدت آباد قرار دهیم؛ در جهاد آباد و دوراهک نیز مشکلات این چنینی وجود داشت که حل کردیم.

باربرز ادامه داد: سال‌ها بود به دلیل حریم مسجد بردستان، اجازه نمی‌دادند مردم در زمین‌های اطراف این مسجد ساخت و ساز کنند و مردم به ما مراجعه و اعتراض و ابراز نارضایتی می‌کردند که با پیگیری‌ها و رفت و آمدهای مکرر و همکاری مدیرکل میراث نهایی و حریم مسجد جامع اصلاح و مشکل مردم برطرف شد.

وی یکی از مشکلات مهم شهرستان دیر را اختلاف اراضی واگذار شده به مردم شهرستان دیر با راه و شهرسازی دانست و گفت: این مسئله مربوط به اشکال در نحوه واگذاری بوده است، مثلاً منابع طبیعی تعدادی زمین به مردم واگذار کرده و بعد بدون کسر کردن این زمین‌ها سند را به صورت یکجا در اختیار راه و شهرسازی قرار داده است.

فرماندار شهرستان دیر با بیان البته با توجه به اینکه هنوز سند به صورت قطعی به راه و شهرسازی واگذار نشده می‌توان این مشکل را حل کرد، خاطرنشان کرد: به زودی نشستی با حضور مدیران کل بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و امور اراضی برگزار و مشکل زمین‌های مردم را پیگیری می‌کنیم.

وی یادآور شد: در شهرستان دیر نزدیک به ۲ تا ۳ هزار خانوار با چنین مشکلی مواجه هستند که جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر از شهرستان دیر را شامل می‌شود.

باربرز بیان کرد: همچنین مشکل حریم ۶۰ متری دریا در شهر دیر که برخی از شهروندان را دچار مشکل کرده است نیز با حضور مدیرکل دادگستری استان پیگیری و برطرف می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483802

مهمترین اخبار ایران و جهان: