نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 14:32

۳ میلیون اصله درخت سهم استان همدان است

همدان-مدیر کل منابع طبیعی استان همدان گفت: سهم استان همدان ۳میلیون اصله درخت است که تاکنون ۳میلیون و ۵۰۰ اصلا درخت کاشت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار خزایی ظهر سه‌شنبه در نشست مشترک وزیر کشاورزی با کشاورزان تویسرکان اظهار کرد: استان همدان یک درصد منابع طبیعی کشور را دارد بیش از ۳ درصد تولیدات کشور را دارد که کمک می‌کند به منابع غذایی دامی کمک شایانی دارد.

وی افزود: ۴ حوزه آبخیزداری گاماسیاب به سد کرخه واریز که آب‌ها منشعب می‌شود و یک میلیون و ۱۴۴ هزار حوزه آبخیزداری استان است.

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه عرصه مطالعه شده ۷۴۹ هزار هکتار است و شهرستان تویسرکان ۱۴۸ هزار هکتار حوزه آبخیز دارد، گفت: ۹۹ هزار و ۲۴۰ هکتار مطالعه شده و برای مطالعات حوزه آبخیز استان هزار میلیارد تومان نیاز است.

خزایی خاطرنشان کرد: برای بند بریوه ۲ میلیارد تومان نیاز است که این طرح آغاز شود همچنین برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت دست مردم را می‌فشاریم.

وی عنوان کرد: سهم استان همدان ۳ میلیون اصله درخت است که تاکنون ۳ میلیون و ۵۰۰ اصله درخت کشت کردیم و ۲ میلیون اصله را وجود دارد که بقیه با بذر کاری جبران می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496402

مهمترین اخبار ایران و جهان: