نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 09:51

اعزام کاروان سفیران و زائرین اربعین حسینی سازمان محیط زیست

اولین کاروان سفیران و زائرین اربعین حسینی سازمان محیط زیست به کربلا اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ جمشید محبت‌خانی در حاشیه مراسم آغاز حرکت کاروان سفیران محیط زیست اظهار کرد: خدا را شکر امسال این توفیق حاصل شده است که برای اولین بار در سازمان حفاظت محیط زیست، کاروان سفیران محیط زیست و زائران اربعین حسینی (ع) متشکل از کارکنان و محیط‌بانان سازمان شکل بگیرد تا در این زیارت شرکت کنند و سفیران محیط زیست باشند.

وی افزود: در ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست در این مسیر، می‌توان کارهای بسیار خوبی انجام داد. تاکنون توصیه‌های محیط زیستی مرتبط با مراسم اربعین به صورت گفتمانی در فضاهای مجازی و رسانه‌ها بوده است و امسال سعی می‌شود با رفتارهایمان هم این آموزش‌ها را به مردم منتقل کنیم و الگویی برای آن‌ها باشیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: در این پیاده‌روی بزرگ و حماسه جهانی که خار چشم دشمنان اسلام است، انجام ملاحظات محیط زیستی نیاز بود. خوشبختانه امسال این کاروان شکل گرفت و همه شرکت‌کنندگان در آن با نام یکی از شهدای محیط‌بان شرکت خواهند کرد. امیدواریم بتوانیم رهرو شهدای عزیزمان و شهدای محیط‌بان کشورمان باشیم و شرمنده آن‌ها نشویم.

محبت‌خانی افزود: آن‌ها جان‌شان را از دست دادند تا محیط زیست‌مان که یکی از ارکان امنیت ملی کشور است برای آیندگان حفظ شود. تلاش می‌شود ضمن اینکه همه موضوعات و ملاحظات محیط زیستی رعایت شوند به نوعی به صورت رفتاری و الگویی در حوزه حفظ محیط زیست و همچنین آلوده نکردن آن در این مسیر مقدس به بهترین نحو عمل کنیم تا بعد از پیاده‌روی شاهد آلودگی زیست محیطی در این مسیر مقدس نباشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478190

مهمترین اخبار ایران و جهان: