نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 18:44

لوکاشنکو: حمایت‌های بلاروس از سوریه ادامه خواهد داشت

رئیس جمهور بلاروس در سخنانی به مناسبت سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان مینسک و دمشق، بر ادامه حمایت‌ها از سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس امروز به مناسبت سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک با سوریه، بیانیه‌ای صادر کرد.

وی تاکید کرد: بلاروس آمادگی کامل دارد که در روند بازسازی سوریه از دمشق پشتیبانی کند.

رئیس جمهور بلاروس ضمن تبریک به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به مناسبت سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دمشق و مینسک، افزود: بلاروس در زمان سختی‌ها همواره دست یاری به سوی سوریه دراز کرده و همچنان به حمایت از ملت دوست و برادر سوریه در دوران بازسازی این کشور پس از جنگ، ادامه خواهد داد.

لوکاشنکو در ادامه از تقویت قابل ملاحظه روابط سوریه و بلاروس طی ۳۰ سال اخیر ابراز خرسندی کرد و گفت: این روابط بر مبنای دوستی و اعتماد متقابل در بخش‌های متعددی نظیر تجارت، آموزش، فرهنگ و ورزش شاهد پیشرفت‌های جدی بوده است.

رئیس جمهور بلاروس ضمن تاکید بر دستاوردهای مثبت دو کشور در زمینه رویارویی با چالش‌های عصر کنونی، افزود: ما همچنان به همکاری دوجانبه با سوریه در مسائل مختلف و سطوح بین‌المللی ادامه خواهیم داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470090

مهمترین اخبار ایران و جهان: