نیوز سیتی!
28 شهریور 1402 - 22:12

انصارالله: مذاکرات با ریاض جدی و مثبت بود

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، گفت‌وگوهای هیأت صنعا در ریاض را جدی و مثبت خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که هیأت دولت نجات ملی یمن به همراه میانجی عمانی، پس از گفت‌وگوهای چند روزه در ریاض به صنعا بازگشت.

عربستان سعودی روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که از هیات جنبش انصارالله یمن برای سفر به ریاض و تکمیل مذاکرات در خصوص دستیابی به آتش بس فراگیر در یمن و راه حل سیاسی برای درگیری‌ها در این کشور دعوت کرده است.

هیأت صنعا پس از پنج روز گفت‌وگو در ریاض، به همراه میانجی عمانی برای مشورت با رهبران شورای عالی سیاسی یمن به صنعا بازگشته است.

بنابر گزارش شبکه المیادین، القحوم گفت: «مذاکرات با عربستان جدی و مثبت بود و خوش‌بینی درباره رفع موانع و پیچیدگی‌ها در پرونده‌های بشردوستانه وجود داشت».

در همین ارتباط «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز گفته بود که هیأت صنعا به همراه هیأت عمانی به منظور تکمیل مشورت با طرف سعودی، به ریاض بازخواهد گشت.

به نوشته المیادین، المشاط گفت که هیأت صنعا در ریاض گفت‌وگوهای صورت گرفته در صنعا و مسقط را تکمیل خواهد کرد.

مداخله نظامی سعودی در یمن در ۶ فروردین ۱۳۹۴، با حمله هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری ریاض، با نام عملیات «طوفان قاطعیت » آغاز شد و بعدها با نام عملیات «احیای امید» ادامه یافت؛ این جنگ تا کنون هزاران کشته و زخمی در یمن داشته است.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1503246

مهمترین اخبار ایران و جهان: