نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 11:26

دولت سیزدهم تأمین مسکن و اشتغال نیازمندان را هدف‌گذاری کرده است

عنبران- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: دولت سیزدهم توانمندسازی و رفع دغدغه نیازمندان را در حوزه مسکن و اشتغال هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در دیدار با امام جمعه بخش عنبران اظهار کرد: همکاران در شهرستان نمین با وفاق و همدلی کارهای نیکوکارانه و خیرخواهانه را به پیش برده و سعی می‌کنند تا یاریگر نیازمندان باشند.

وی ۲ رویکرد کمیته امداد را در بحث اشتغال و مسکن به عنوان اولویت اصلی یادآور شد و تصریح کرد: کمیته امداد به تناسب سیاست دولت سیزدهم در تأمین سرپناه مددجویان و بهبود معیشت و اشتغال نیازمندان گام‌های جدی و مؤثری برداشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال هیچ مددجوی روستایی فاقد مسکن نداشته باشیم تا همه مددجویان ساکن در روستاها از سرپناهی امن و مقاوم بهره‌مند شوند.

حسین‌نژاد افزود: در کنار پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن، کمیته امداد برای جامعه هدف خود ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند تا به سرعت واحدهای کم‌دوام و بی‌دوام روستایی به نقطه مطلوب مقاوم‌سازی برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر فرد بیکار که در دهک زیر پنج و فاقد بیمه‌پردازی باشد، می‌تواند از تسهیلات کم‌بهره کمیته امداد استفاده کند تا شغل مناسب و آبرومند برای مددجویان و خانواده‌های آنها مهیا شود.

حسین‌نژاد اصلی‌ترین هدف‌گذاری و رویکرد را در این زمینه خودکفایی خانوارهای تحت حمایت اعلام کرد و ادامه داد: در همین راستا هفته اول مهرماه جشن خودکفایی ۲ هزار مددجو در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: این خودکفایی و استقلال مالی فرصتی را فراهم می‌آورد تا خانواده‌های نیازمند به معیشت مطلوب دست پیدا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1497902

مهمترین اخبار ایران و جهان: