نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 17:34

انهدام ایستگاه سیار کنترل پهپاد ارمنستان توسط جمهوری آذربایجان

ارتش جمهوری آذربایجان امروز در بیانیه‌ای از انهدام یک ایستگاه سیار کنترل پهپاد متعلق به‌ارمنستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ترند، باکو اعلام کرد که بامداد امروز شنبه یک ایستگاه سیار کنترل زمینی پهپادها متعلق به نیروهای مسلح ارمنستان که قصد انجام پروازهای شناسایی بر فراز مواضع ارتش جمهوری آذربایجان مستقر در مناطق «شهبوز» (Shahbuz) و «کلبجار» (Kalbajar) را داشتند، منهدم شد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی ارتش جمهوری آذربایجان، گزارش ها حاکیست این ایستگاه برای کنترل پهپادهایی که در حال انجام شناسایی و حمله به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان مستقر در جهات مختلف بودند، استفاده می شد.

از سوی دیگر، آذر نیوز هم امروز اعلام کرد که یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان ساعت ۱۲:۵۸ به وقت محلی از مواضع خود در منطقه «قافان» (Gafan) به سمت مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه جلفا در جمهوری خودمختار نخجوان شلیک کردند.

این در حالیست که تا ایروان تا کنون در خصوص این اخبار بیانیه ای صادر نکرده است.

به گزارش مهر، روابط میان دو جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) از سال ۱۹۹۱ و در پی ورود نظامیان ارمنستان به منطقه قره باغ رو به تیرگی گرایید.

این مناقشه به طور ناگهانی در سپتامبر سال گذشته به اوج خود رسید و پس از ۴۴ روز مناقشه خونین سرانجام در دهم نوامبر ۲۰۲۰ با امضای توافقی میان باکو- ایروان و با وساطت روسیه به پایان رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481746

مهمترین اخبار ایران و جهان: