نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 10:21

گره‌گشایی از وضعیت اشتغال کرمانشاه با کشت گیاهان دارویی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: اشتغالزایی و درآمدزایی مزیت اقتصادی توسعه کشت گیاهان دارویی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشست هم‌افزایی و تسهیل‌گری در حوزه گیاهان دارویی و بذر، با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، رئیس انجمن گیاهان دارویی کشور، رئیس انجمن بذر کشور، رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه و جمعی از اساتید در دفتر معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

محمدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در این نشست تخصصی، اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی می‌تواند نقش اقتصادی و اشتغال‌زایی بیشتری برای استان ما داشته باشد.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی جامع برای گیاهان دارویی علاوه بر دستیابی به مدیریت توسعه پایدار در این حوزه بالاخص در ابعاد کلان توسعه اقتصادی- زیست محیطی، بهداشتی (خودکفایی دارویی)، اشتغال، امنیت غذایی و ذخایر ژنتیکی در عرصه استانی و ملی و بنابر همجواری استان با کشور عراق، بعنوان یک منبع درآمد ارزی محسوب و می‌تواند نقش موثری در اشتغالزایی ایفا کند.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: به دلیل استقبال روزافزون در استفاده از داروهای گیاهی و همچنین توجه و تلاش کشورهای پیشرفته برای سرمایه‌گذاری و تولید این محصول، توسعه کشت گیاهان دارویی ضروری است.

وی تصریح کرد: با توجه به توان و ظرفیت تولید گیاهان دارویی در استان و همچنین مزیت رقابتی این صنعت در اقتصاد، برای ورود در عرصه چنین اقتصاد بزرگی سرمایه‌گذاری‌های لازم را در زنجیره ارزش، جهت تولید حداکثری ارزش افزوده گیاهان دارویی، پایه‌گذاری کرد و از مزیت‌ها و فرصت‌های آن برای توسعه صادرات غیرنفتی، رشد اشتغالزایی، درآمدزایی بهره گرفت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482690

مهمترین اخبار ایران و جهان: