نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 09:24

سهم اصناف در تولید ناخالصی البرز ۵۰ درصد است

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: سهم اصناف البرز در تولید ناخالص داخلی استان حدود ۵۰ درصد است که نشان از اهمیت این حوزه در اقتصاد استان دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد انصاری، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز،‌ امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: اشتغالزایی مستقیم برای بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر از ظرفیت‌های بالقوه اصناف استان است و حدود ۱۵ هزار واحد صنفی البرز با اشتغال بالای ۵۰ نفر در حال فعالیت هستند. 

انصاری ادامه داد: سهم اصناف البرز در تولید ناخالص داخلی استان حدود ۵۰ درصد است که نشان از اهمیت این حوزه در اقتصاد استان دارد. 

رئیس کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی استان البرز با اشاره به فعالیت ۱۳۰ اتحادیه صنفی در شهرستان‌های استان البرز،‌ اضافه کرد: عموم فعالیت‌های اقتصادی برای آنکه به ثمر بنشیند نیازمند تعامل و همکاری با اصناف دارند، این امر اهمیت این حوزه را در حوزه‌های مختلف اجتماعی به خوبی نشان می‌دهد. 

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تاکید کرد: رفع مسائل مختلف حوزه اصناف اعم از مالیات، عوارض شهرداری، مجوزهای فعالیت و...، در دستور کار استان البرز است تا این حوزه با کمترین دغدغه بتواند در مسیر خدمات رسانی خود بهتر از گذشته عمل کند. 

انصاری با اشاره به احصاء تمامی نقطه نظرات اعضای هیات رئیسه اتاق‌های اصناف استان، تصریح کرد: با توجه به دستور ویژه استاندار البرز و پیگیری‌های معاونت امور اقتصادی استانداری، به دنبال تسهیل شرایط در روند تأمین مناسب اقلام کالایی مورد نیاز مردم و ارتقای کیفیت خدمات در حوزه اصناف هستیم تا به افزایش رضایتمندی مردم کمک نمایید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494039

مهمترین اخبار ایران و جهان: