نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 16:55

امید و اراده سرمایه اصلی افراد ناشنواست

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه افراد ناشنوای توانمندی را در عرصه‌های مختلف دیده‌ایم که توانمندی‌های خود را به رخ همه کشیده‌اند، گفت: اراده و امیدی که در دل این افراد است سرمایه اصلی آن‌ها است که کمک می‌کند به خیلی از مشکلات غلبه کنند و از بسیاری از افراد پیشی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان با بیان اینکه حس شنوایی یکی از مهمترین حواس پنجگانه است که زمینه تعامل با اطرافیان و جامعه را فراهم می‌کند، اظهار داشت:  قطعا کمبود آن ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند، ولی امروزه شاهد هستیم که با پیشرفت علم می‌توان بر بسیاری از مشکلات فایق آمد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه ناشنوایی و کم‌شنوایی نیز اقداماتی از قبیل غربالگری انجام می‌شود، گفت: بخشی از مشکلات قابل درمان است، به همین دلیل حداکثر تلاش خود را برای پیشگیری از بدو تولد نوزاد در دستور کار داریم، تا هر مشکلی اگر وجود داشته باشد از شدت آن جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه افراد ناشنوای توانمندی را در عرصه‌های مختلف دیده‌ایم که توانمندی‌های خود را به رخ همه کشیده‌اند، گفت: اراده و امیدی که در دل این افراد است سرمایه اصلی آن‌ها است که کمک می‌کند به خیلی از مشکلات غلبه کنند و از بسیاری از افراد پیشی بگیرند.

رفیعی با بیان اینکه بهزیستی نیز احساس مسوولیت کاملی  در قبال افراد ناشنوا دارد، افزود:  مشکلاتی که در بخش‌هایی همچون بحث دفتر کانون ناشنوایان وجود دارد با هماهنگی مرجع قضایی درحال پیگیری هستیم. 
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520583

مهمترین اخبار ایران و جهان: