نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 08:30

طبخ روزانه۲هزار پرس غذا درموکب محبان جوادالائمه(ع)کاشان در اربعین

کاشان - مدیر موکب محبان جواد الائمه (ع) کاشان گفت: روزانه بیش از ۲ هزار پرس غذای گرم در این موکب در ایام اربعین حسینی طبخ و توزیع می‌شود.

علیرضا اکبری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به استقبال گسترده مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از کنگره جهانی اربعین حسینی اظهار داشت: امسال حضور عاشقان آن حضرت به گونه‌ای چشمگیر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه موکب محبان حضرت جوادالائمه (ع) کاشان همانند سال‌های گذشته امسال نیز فعالیت می‌کند، ابراز داشت: این موکب در عمود ۱۳۸ شهر نجف اشرف یعنی ۴۸ عمود قبل از اولین عمود کربلا قرار دارد.

مدیر موکب محبان جوادالائمه (ع) کاشان با بیان اینکه امسال هفتمین سال حضور این موکب در راهپیمایی جهانی اربعین حسینی است، تصریح کرد: در هر روز به طور متوسط حدود ۲ هزار غذای گرم در این موکب طبخ و توزیع می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۳۰ هزار لیوان شربت و ۲۵ هزار استکان چای نیز در این موکب تهیه و بین مردم و شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین حسینی توزیع می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه در این موکب ۴۰ خادم فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: از این بین ۳۰ خادم مرد و ۱۰ خادم زن هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از خدمات ویژه ای که در این موکب ارائه می‌شود چاپ لباس است، گفت: پذیرایی، اسکان و غرفه عکاسی از دیگر خدماتی است که در این موکب ارائه می‌شود.

مدیر موکب محبان جوادالائمه (ع) کاشان افزود: فعالیت این موکب در مسیر راهپیمایی مشابه از دو هفته قبل از اربعین شروع و تا ۲ روز بعد از اربعین ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484039

مهمترین اخبار ایران و جهان: