نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 22:41

افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی جرقویه 2 اصفهان

این نیروگاه در ساختگاهی به مساحت ۱۵ هکتار در منطقه کم‌برخوردار شهرستان جرقویه در فاصله ۷۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در پنجمین روز از هفته دولت نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی جرقویه ۲ افتتاح شد.

شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر این نیروگاه خورشیدی را با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶.۵ میلیون یورویی، با مشارکت بانک توسعه صادرات ایران ساخته است.

ظرفیت تولیدی این نیروگاه در فاز اول، ۱۰ مگاوات است که با توجه به ظرفیت تابش انرژی خورشیدی در منطقه، به تولید سالانه ۲۰ میلیون کیلوات ساعت برق منتهی خواهد شد.

این نیروگاه اول تابستان امسال پیش از آغاز دوره اوج بار مصرف تابستان، رسما به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

از جمله مزیت‌های نیروگاه خورشیدی جرقویه ۲ اصفهان، توجه به پیوست‌های زیست محیطی و حفظ اکوسیستم منطقه است. با تولید سالانه ۲۰ میلیون کیلووات ساعت برق خورشیدی در این نیروگاه، کاهش ۱۰ هزار تن گاز Co۲ در سال، صرفه‌جویی در مصرف آب، به میزان حدود ۵ میلیون لیتر در سال و صرفه‌جویی در مصرف گاز، به میزان حدود ۴ میلیون متر مکعب در سال را به دنبال خواهد داشت.

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی جرقویه ۲ اصفهان فروردین ماه ۱۴۰۱ با حضور مسئولان کشوری و استانی توسط دانشمند جهادگر شهید دکتر سیدفریدالدین معصومی مدیرعامل وقت شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر به زمین زده شد.

این نیروگاه در ساختگاهی به مساحت ۱۵ هکتار در منطقه کم‌برخوردار شهرستان جرقویه به فاصله ۷۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان ساخته شد.

بسیاری از مناطق ایران با دارا بودن حداقل ۳۰۰ روز آفتابی در سال و متوسط تابش ۴,۵ الی ۵,۵ کیلووات ساعت بر متر مربع، از ظرفیتی غنی و فرصتی طلایی برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار است. مطالعات و برآوردهای فنی از وجود ۶۰ هزار مگاوات ظرفیت برای تولید برق خورشیدی در کشورمان حکایت دارد.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472239

مهمترین اخبار ایران و جهان: