نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 15:38

میزبانی کردستانی ها از زوار اربعین حسینی ویژه و قابل تقدیر است

سنندج-امام جمعه سنندج گفت: امسال برای دومین سال متوالی شاهد حضور زوار اربعین حسینی در استان بودیم که کردستانی ها به صورت ویژه از محبان اهل بیت(ع) پذیرایی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: امام حسین (ع) و اهل بیت رسول الله (ص) متعلق به همه مسلمانان بوده و همه ما ارادت ویژه ای به این بزرگواران داریم.

وی افزود: ایام سوگواری محرم و صفر مورد احترام همه مسلمانان است و مراسم اربعین حسینی نیز به عنوان یک حرکت بزرگ فرهنگی باید همواره گرامی داشته شود.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: برای همه کردستانی‌ها مایه فخر و مباهات است که میزبان زائران اربعین حسینی باشند و همه ما معتقدیم که حضور زوار در استان کردستان موجب برکات بسیار مادی و معنوی است.

ماموستا رستمی ابراز امیدواری کرد که در سنوات آتی شاهد افزایش هرچه بیشتر تردد زوار از مرز باشماق مریوان باشیم.

امام جمعه سنندج در ادامه خطبه‌های این هفته از دولتمردان خواست که با تمام توان برای کاهش دغدغه‌های معیشتی مردم تلاش کنند.

ماموستا رستمی افزود: انتظار داریم که برای ایجاد اشتغال جوانان و رفع مشکل مسکن آنان چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته بر لزوم رعایت حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد و گفت: حجاب برای زنان و مردان مسلمان جزو مبانی اعتقادی به شمار می‌آید و حافظ کرامت انسانی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489983

مهمترین اخبار ایران و جهان: