نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 15:14

شاهد اجتماع میلیونی وحدت‌بخش ملت امام حسین از سراسر جهان بودیم

بندر امام- امام جمعه بندر امام گفت: امسال شاهد اجتماع میلیونی وحدت‌بخش ملت امام حسین از سراسر جهان بودیم و این نویدبخش زمینه‌سازی برای تحقق وعده الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام اظهار کرد: امسال هم به کوری چشم دشمنان اسلام و با وجود همه تبلیغات منافقان وطن‌فروش علیه حرکت عظیم زیارت اربعین حسینی و با توجه به گرمای طاقت‌فرسا، این مراسم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

وی افزود: این حضور با شکوه و با عظمت عاشقان و دلدادگان به رهبر الهام‌بخش مبارزه با ظلم و استکبار یعنی حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، منبعث از عقلانیت و معنویت ملت امام حسین (ع) و خاری است در چشم همه آنانی که خواستند این حضور میلیونی و بی‌نظیر به دنیا مخابره نشود.

خطیب جمعه بندر امام خمینی تاکید کرد: امسال شاهد اجتماع میلیونی وحدت‌بخش ملت امام حسین از سراسر جهان بودیم و این نویدبخش زمینه‌سازی برای تحقق وعده الهی است که میراث‌دار جهان مستضعفان خواهند بود.

وی ادامه داد: جا دارد از همه عزیزانی که در تسهیل زیارت اربعین حسینی از جمله موکب‌داران، هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌داران، مساجد، مسئولان و به ویژه ملت مسلمان و سخاوتمند عراق که با خدمت مخلصانه جلوه زیبایی از نوکری به زائران اربعین حسینی را به نمایش گذاشتند و صحنه‌های زیبایی از برادری و اخلاص و خدمت بی‌منت به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) را آفریدند، تقدیر و تشکر کنم.

وی با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی، شهادت امام حسن مجتبی و امام رئوف حضرت رضا علیهم‌السلام، افزود: یکی از بارزترین ویژگی‌های خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی (ص) مردمی بودن آن حضرت است. پیامبر اکرم (ص) در قلّه تواضع قرار داشت، ایشان با اینکه حضرت از مقام فوق‌العاده والایی برخوردار بود در عین حال بیشترین تواضع را نسبت به دیگران داشت.

امام جمعه بندر امام تصریح کرد: پیامبر اکرم به شدت نزد مردم محبوب بودند و راز این محبوبیت را باید در رفتار و عملکرد مردمی پیامبر اسلام دید.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) همواره در میان مردم بودند و در همه حال با آنان زندگی می‌کردند و برای خودشان هیچ امتیازی قائل نبودند و در غم و شادی شریک مردم و در کنار آنها بودند، همین خصلت سبب شد تا بتوانند مردم را در مسیر هدایت رشد و کمال قرار دهند و در این راستا مسئولان از سیره مردمی بودن پیامبر الگو بگیرند و در زندگی خود به کار ببندند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489939

مهمترین اخبار ایران و جهان: