نیوز سیتی!
26 بهمن 1402 - 11:57

خطر شکست سخت انتخاباتی در کمین محافظه کاران انگلیس

یک رسانه غربی در مطلبی به وضعت وخیم حزب محافظه کار انگلیس در سال انتخاباتی پرداخته و خطر شکستی سخت را در کمین این حزب دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه دی سایت در مطلبی به وضعیت وخیم حزب محافظه کار انگلیس در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور پرداخته و نوشت: در انگلیس محافظه‌کاران با شکست جدی در انتخابات مواجه هستند. این حزب عصبی به نظر می رسد و نخست وزیر آن ناپایدار است.

در ادامه این مطلب آمده است: انگلیس سال انتخاباتی را پیش رو دارد و محافظه کاران ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور با شکستی چشمگیر تهدید می شوند. هرچه نتایج نظرسنجی‌های محافظه‌کاران بدتر می شود نمایندگان مجلس آنها بیشتر در اختلاف بر سر مسیر گم می‌شوند. این حزب عصبی، ناپایدار و در آستانه فروپاشی به نظر می رسد. تئوری های توطئه از جمله ایده جایگزینی نخست وزیر سوناک قبل از انتخابات در حال شکل گیری است. اگر همانطور که انتظار می‌رفت، داده‌های اقتصادی جدید تأیید کند که بریتانیا در اواسط هفته در رکود است، این درخواست ها حتی بلندتر خواهند شد و محافظه کاران در دو انتخابات میان دوره ای پنجشنبه شکست خواهند خورد.

در ادامه این مطلب آمده است: سوناک شخصاً آمار نظرسنجی بسیار ضعیفی دارد و حزب او 20 درصد از حزب اپوزیسیون کارگر عقب است. ایزاک لویدو، که سوناک او را به عنوان رئیس کمپین انتخاباتی خود قرار داده است قبلاً به فراکسیون محافظه کاران هشدار داده است که یک حزب تقسیم شده شکست می خورد." اما به نظر می رسد که اعضای این حزب چندان به این موضوع اهمیت نمی دهند. این حزب در حال حاضر یک موج گیج کننده از گروه های ذینفع و حامیان مختلف است که می خواهند اراده خود را تحمیل کنند.

دی سایت در ادامه نوشت: اختلاف بر سر جهت‌گیری در این حزب نیز در حال تشدید است، زیرا محافظه‌کاران تمرکز خود را بر اینکه واقعاً برای چه کسی سیاست‌گذاری می‌کنند، از دست داده‌اند. زمانی این حزب طبقه متوسط، کشاورزان، مستمری بگیران و کارآفرینان بودند که به ثبات سیاست، قابلیت اطمینان اقتصادی و مالی، وفاداری به قانون و بیزاری از افراط های سیاسی اهمیت می دادند. اما پوپولیسمی که محافظه کاران برای جمع آوری آرای افراد ناراضی از سیاست و در نهایت پیشبرد برگزیت به آن دست زدند، حزب را تغییر داده است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: اکنون پروژه برگزیت به پایان رسیده است، حامیان اصلی آن استعفا داده اند، برکنار شده اند، به مجلس اعلا مانور داده اند . توری ها فاقد یک هدف استراتژیک جدید هستند.

نخست وزیر سوناک در این مورد مشکل دارد. او هنوز در حال تمیز کردن آشفتگی های اسلاف خود است و اکنون حتی توانسته تشکیل یک دولت را در ایرلند شمالی سازماندهی کند. اما مشکلات، سیستم بهداشتی وخیم، اتحادیه های کارگری اعتصابی و هزینه های بالای زندگی فشار زیادی بر کشور وارد می کند و پیروز شدن در انتخابات در این شرایط سخت بسیار دشوار است.

در این شرایط بنابراین، کسانی که احساس می‌کنند از آنها خواسته شده است که این حزب را در مسیر جدیدی قرار دهند، در حال حرکت هستند. آنها خود را محافظه کاران جدید، گروه رشد محافظه کار، گروه تحقیقات اروپایی (ERG) و گروه تحقیقات شمال می نامند. هفته گذشته، جنبش دیگری اضافه شد: محافظه‌کاران محبوب یا به اختصار PopCon. این گروه ها در درجه اول خواهان جنگ فرهنگی علیه چپ و انتقال حزب خود به سمت راست هستند.

از این رو رسانه های بریتانیایی گمانه زنی می کنند که نخست وزیر انگلیس سرنگون خواهد شد. اسامی جانشینان احتمالی در حال پخش است. کاندیدای احتمالی، کیمی بادنوچ، وزیر اقتصاد است که علناً ادعا می‌کند به سوناک وفادار است .

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1671083

مهمترین اخبار ایران و جهان: