نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 00:18

یادواره 250 شهید شهرستان شادگان برگزار می‌شود

یادواره 250 شهید شهرستان شادگان با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی ‌از خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌شود.

fه گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در آستانه برگزاری گنگره ملی 24 هزار شهید استان خوزستان، یادواره 250 شهید شهرستان شادگان با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از جوانان و نوجوانان خوزستانی برگزار می‌شود.

این یادواره روز سه‌شنبه دهم بهمن‌ماه سال 1402 در آستانه دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت 14 آغاز می‌شود که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این آیین معنوی حضور می‌یابند.

یادواره 250 شهید شهرستان شادگان در سالن ورزشی حجاب این شهر برگزار می‌شود که جمعی از علما، روحانیون، طلاب علوم دینی و سادات جلیل القدر نیز در این محفل نورانی شرکت می‌کنند.

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان در یادواره 250 شهید شهرستان شادگان سخنرانی می‌کند.

همچنین در یادواره 250 شهید شهرستان شادگان که اجرای آن بر عهده حسن حلافیان مجری شبکه قرآن است احمد طرفی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جمع مردم خوزستان و میهمانان شهدا به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌پردازد.

 

شهید غلامرضا الفت، شهید عبدالامیر بهبهانی‌زاده، شهیده شقیقه مقدم، شهید سالم پورغبیش، شهید جواد غانم‌نژاد، شهید رحیم آلبوغبیش، شهیده زنگوره حزباوی، شهید محمد سالمی، شهید کاظم صالحی، شهیده فضیله صالحی، شهیده هاشمیه صالحی، شهیده رضیه علی‌پور، شهیده فخریه صالحی، سرباز شهید سلیم شاوردی، شهید عبدالحسین مجدمی‌مقدم و شهید امر به معروف و نهی از منکر محمدعلی کاظمی از جمله شهدای شهرستان شادگان هستند.

یکی دیگر از شهدای شهرستان شادگان سرباز شهید حمید بغلانی فرزند داوود است که در تاریخ ششم مردادماه سال 1347 در روستای صفحه شادگان دیده به جهان گشود و تحت تربیت خانواده ای مومن و ولایتمدار پرورش یافت و از سوی یگان محل خدمتش به جبهه رفت.

شهید حمید بغلانی پس از دلاوری‌های بسیار و مقاومت در مقابل دشمن بعثی متجاوز، در تاریخ سیزدهم خردادماه سال 1366 در منطقه ایلام در سن 19 سالگی به کوی دلدار رهسپار شد و پیکر پاکش در میان مزارع کشت و صنعت سلمان فارسی آرام گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652683

مهمترین اخبار ایران و جهان: