نیوز سیتی!
24 اسفند 1402 - 11:58

واکنش حماس به موضع مسئولانه قبایل غزه در برابر توطئه جدید صهیونیست‌ها

جنبش حماس موضع مسئولانه قبایل و طایفه‌های نوار غزه در رد طرح خبیثانه دشمن اشغالگر علیه این منطقه را ستوده و این موضع ملی را ناشی از یکپارچگی و وحدت فلسطینی‌ها در حمایت از مقاومت و مقابله با توطئه‌های دشمن دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی طرح شوم و تجزیه‌طلبانه جدیدی که رژیم صهیونیستی علیه غزه طراحی کرده و به دنبال تکه تکه کردن نوار غزه و سپردن حاکمیت آنها به قبایل و طوایف شناخته شده تا یک مدت محدود است، منابع رسانه‌ای گزارش دادند که شخصیت‌های برجسته طوایف فلسطینی شب گذشته به مسئولان بین‌المللی که اسرائیل قصد داشت از طریق آنها با قبایل و طایفه‌های غزه ارتباط بگیرد اطلاع دادند که آنها هیچگونه همکاری با هیچ طرف و سازمانی را جز از طریق دولت رسمی غزه و سرویس امنیتی این منطقه نمی‌‌پذیرند.

به گزارش الجزیره، بزرگان طوایف نوار غزه تاکید کردند که آنها آماده همکاری برای ورود و توزیع کمک‌های انسانی به غزه هستند؛ مشروط به اینکه با هماهنگی سرویس‌های امنیتی رسمی غزه باشد.

منابع مربوطه گزارش دادند که هماهنگ کننده کابینه رژیم صهیونیستی شخصا با شخصیت‌های برجسته طوایف غزه تماس گرفت اما آنها هرگونه همکاری با اسرائیل را رد کردند.

جنبش حماس فلسطین در واکنش به این موضع شرافتمندانه طوایف و قبایل غزه در برابر پیشنهاد توطئه‌آمیز دشمن اشغالگر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این موضع ملی و مسئولانه طایفه‌ها و قبایل غزه و امتناع آنها از پاسخگویی به نقشه‌های خبیثانه اشغالگران را می‌ستاییم.

حماس در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: این موضع قبایل و طوایف غزه، یکپارچگی و انسجام جامعه فلسطینی ما را که پشت گزینه مقاومت و وحدت ملی هستند، ثابت و بر حمایت از مقاومت و دولت و سرویس‌های امنیتی آن تاکید می‌کند.

جنبش حماس همچنین این موضع شخصیت‌ها و قبایل غزه را در چارچوب رد تلاش‌های بیهوده اشغالگران برای آسیب زدن به وحدت فلسطینی‌ها دانست.

به گزارش تسنیم، رژیم اشغالگر بعد از درگیر شدن در بحران تهاجم زمینی به نوار غزه، دریافت ضربات سخت شبانه روزی از مقاومت فلسطین و شکست طرح های کشتار، آوارگی و نابودی مردم غزه، همه تلاش خود را به کار بسته تا با توسل به یک توطئه جدید از این بن‌بست بزرگی که در غزه گرفتار آن شده، خارج گردد.

در همین راستا رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا از چند ماه قبل طرح‌های خیالی متعددی برای اداره غزه در روز بعد از جنگ ارائه داده بودند که هیچ یک به نتیجه نرسید. اما طی هفته‌های گذشته اشغالگران در همین چارچوب، تلاش کردند از طریق طرف‌ها و موسسات بین‌المللی با قبایل و طایفه‌های مختلف غزه ارتباط برقرار کرده و جایگزینی برای دولت کنونی غزه که تحت رهبری حماس قرار دارد، بیابند. اما این درخواست صهیونیست‌ها با مخالفت شدید طایفه‌ها و قبایل غزه مواجه شد.

منابع آگاه گزارش می‌دهند که این طرح در چارچوب دادن اختیارات به قبایل در نوار غزه با هدف تجزیه این منطقه و نابودی دولت رسمی آن است. به این صورت که نوار غزه در طول دوره انتقالی بعد از جنگ به استان‌های اصلی و فرعی تقسیم می‌گردد که اداره آنها بر عهده قبایل و طایفه‌های بزرگ خواهد بود. اما قبایل فلسطینی در نوار غزه قاطعانه مقابل این سناریو دشمن ایستاده و تاکید کردند این طرح، پیشنهادی مضحک و در راستای تلاش برای ایجاد اختلاف و فتنه‌افروزی میان فلسطینی‌هاست.

اما انجمن طوایف و قبایل غزه در واکنش به توطئه جدید اشغالگران در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: هیچ جایگزینی را برای نظام سیاسی غزه نمی‌پذیرند و ساختار سیاسی این منطقه متشکل از مولفه‌های ملی و حامی مقاومت است که از جبهه داخلی در برابر تجاوزات دشمن اشغالگر دفاع می‌کنند. وحدت ملی تنها راه برای حفظ موجودیت ملت فلسطین و استواری و مقاومت شجاعانه آنهاست. هیچگونه ارتباطی با دشمن صهیونیستی چه از طریق نهادهای بین‌المللی یا به هر روش دیگری قابل قبول نیست و خیانت ملی محسوب می‌شود و هرکسی که چنین کاری کند درواقع با دشمن اشغالگر همکاری کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1686639

مهمترین اخبار ایران و جهان: