نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 14:17

شناسایی ۲۱۶ کودک کار در ایلام

مدیرکل سازمان بهزیستی ایلام گفت: در سطح استان ایلام ۲۱۶ کودک کار شناسایی شده است که تعدادی از آن‌ها ارجاعی از طرف مراجع قضائی بوده‌اند.

حسین نور علیوند مدیرکل بهزیستی استان ایلام، ظهر شنبه ۷ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: تعداد ۴۹ هزار و ۵۰۰ مددجو در استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی هستند که خدماتی از قبیل معیشت و مسکن و اشتغال و بیمه به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: ما بیشتر از هر چیزی در برابر کودکان کار احساس مسئولیت می‌کنیم و مرکز ساماندهی مرکز کودکان کار به منظور شناسایی کودکان کار و ساماندهی تحصیلات آن ها فعالیت دارد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام، ادامه داد: در سطح استان ۲۱۶ کودک کار شناسایی شده است که تعدادی از آن ها ارجاعی از طرف مراجع قضائی بوده‌اند.

نورعلیوند خاطرنشان کرد: از اقدامات خوب سازمان بهزیستی کشور، تأسیس مراکز شوق زندگی در کل استان‌ها است، که مختص کودکان کار و در معرض آسیب است و در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با دادستان کل کشور منعقد شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۱۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ۷۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات کشوری تسهیلات در اختیارات مددجویان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در راستای تسهیل روند خانه‌دار شدن معلولین تحت پوشش این سازمان؛ علاوه بر ارائه تسهیلات بلاعوض، هزینه خرید انشعابات آب، برق و گاز نیز از سوی این سازمان پرداخت می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650839

مهمترین اخبار ایران و جهان: