نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 16:46

معاون سیاسی وزارت خارجه: جریان مقاومت از درون مردم شکل گرفته است

معاون سیاسی وزارت خارجه تأکید کرد: اساس شکل‌گیری جریان مقاومت از درون مردم و پایه‌های آن در اعتقادات، ارزش‌ها و باورهای همان مردم است، ولی در همان حال منافع ملی همان کشورها را هم تأمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت خارجه در مراسم یادبود حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت شهید سید رضی موسوی که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: منافع ملی ما به معنای صیانت از هویت ملی ایران است، این هویت دارای سه بعد اسلامی، انقلابی و ملی است، تجربه ۴۰ و اندی سال گذشته نشان داده است، هرچند دشمنان، رقبا و برخواهان ما تلاش کرده اند بین این سه هویت تعارض ایجاد کنند اما مسیر اصلی کشور در جهت هم افزایی هویت ملی و دینی و انقلابی بوده است.

وی به جنگ هشت ساله رژیم بعث علیه ایران اشاره کرد و گفت: در این جنگ صدام بخشی از خاک ما را گرفت یعنی به حیثیت ملی ما تعدی و تجاوز کرد، اما روحیه انقلابی، ارزش‌های انقلابی و اعتقادات و باور های دینی موتور محرک و پیشران مقابله با متجاوز در جریان جنگ صدام علیه کشور ما بود که نتیجه این روحیه‌ رزمندگان این شد که اجازه ندادند یک قطعه از خاک ایران از کشور ما جدا شود.  

معاون سیاسی وزارت خارجه تأکید کرد: در واقع یک منفعت ملی با حمایت و پشیبانی ارزش‌های انقلاب و دین تثبیت شد، چنین اقدامی در مقطع اخیر در جریان مبارزه با داعش و تروریستی در سوریه و عراق اتفاق افتاد. تفکرات انقلاب اسلامی توانست یک پدیده مبارک به نام مقاومت ایجاد کند که اکنون در بسیاری از جاهای منطقه بروز عینی دارد. 

باقری تصریح کرد: ضمن اینکه اساس شکل‌گیری جریان مقاومت از درون مردم بوده است و پایه‌های آن در اعتقادات، ارزش‌ها و باورهای همان مردم است، ولی در همان حال منافع ملی همان کشورها را هم تأمین می‌کند. این امر یکی از هنرهای امام راحل در راهبری انقلاب اسلامی بود. به همین دلیل است که می‌گویند گروه‌های مقاومت جریانات مستقلی هستند، همچنین حرکت جریان مقاومت نیز به دلیل هم افزایی در منطقه همسو است.

در حال تکمیل....   

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623183

مهمترین اخبار ایران و جهان: