نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 23:36

استاندار زنجان: مسکن ملی پیرم کرد

استاندار زنجان با بیان اینکه ساخت مسکن ملی از پایه با یک سری تلاطم‌های تورمی همراه بود، گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار واحد مسکن ملی در استان در حال ساخت است، ولی مسکن ملی مرا پیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان شامگاه شنبه در برنامه ارائه دستاوردهای دولت در استان که در سالن روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد با بیان اینکه سهم استان زنجان از تولید ناخالصی کشور نزدیک یک درصد است که در این زمینه به نسبت جمعیتی که داریم باید تلاش کنیم، اظهار داشت: وظیفه ما به‌عنوان دولت ایجاد رفاه برای مردم، ایجاد اشتغال و مشارکت اقتصادی، تسهیل ساخت مسکن است.

استاندار زنجان دررابطه‌با موضوع ساخت مسکن ملی گفت: من این مدل ساخت مسکن را نمی‌پسندم، کار درستی نیست، دولت کارفا شده است و از روزی هم که از مردم یک ریال گرفته مردم صاحب حق شدند و البته حق هم دارند.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن ملی از پایه با یک سری تلاطم‌های تورمی همراه بود، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار واحد مسکن ملی در استان در حال ساخت است ولی مسکن ملی مرا پیر کرده است، ما از استان‌های دیگر جلوتر هستیم و در برخی مسایل مربوط به مسکن ملی مثل کاهش درصد واقعا خط‌شکن بودیم.

افشارچی با اشاره به‌اضافه اضافه شدن زمین‌های لیل‌آباد به محدوده شهری گفت: در سفر ریاست‌جمهوری به استان به ۷۰۰ خانواده دارای چندقلو طبق قانون زمین خواهیم داد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در سفر نخست هیات دولت به استان مصوب شده بود که ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل سفر به استان تخصیص پیدا کند که تاکنون حدود ۶۵ درصد آن تحقق پیدا کرده است، گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان طبق برآوردهای که از قبل انجام شده است، تاکنون ۹ هزار میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: در دوره نخست سفر رییس جمهور به استان به صورت پروژه محور پیش رفته‌ بودیم ولی این دوره تصمیم بر آن شده است که به‌صورت  برنامه‌محور پیش برویم یعنی از نظر من اصلی‌ترین مسئله استان آب است که دراین‌رابطه اقداماتی در حال  انجام است.

افشارچی با اشاره به سد مشمپا مهم‌ترین سد استان و مشکلات زیست محیطی آن که قبلاً داشت، گفت: بودجه اولیه برای این سد گذاشته شده است که امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت ساخت این سد را آغاز کنیم.

استاندار زنجان گفت: برای بحث آب در سفر دوم رئیس جمهور به استان نزدیک به ۲۵ درصد از بودجه درخواست شده مربوط به حوزه آب خواهد بود.
 
 وی در ادامه به تشریح وضعیت استان در حوزه‌های دیگر پرداخت و بیان داشت: در مورد راه دغدغه‌ اصلی من از شیرین سو همدان تا طارم است.
  
افشارچی با بیان این مطلب که تا راه خدابنده و طارم درست نشود، حجم سرمایه‌گذاری در این مناطق بالا نمی‌رود، ادامه داد: بخش بزرگی از راه شیرین سو به سلطانیه را امیدواریم تا اواسط سال آینده به نتیجه برسانیم.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621283

مهمترین اخبار ایران و جهان: