نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 09:47

طرح توسعه حرم‌ها در عراق از آرزوهای سردار سلیمانی بود/ ساخت صحن حضرت زهرا با ۹۷ درصد پیشرفت در حرم امام علی(ع)

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات فارس گفت: در نجف اشرف صحنی به نام حضرت زهرا(س) با مساحت ۲۲۰ هزار متر مربع با ۹۷ درصد پیشرفت در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مسوول ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات استان فارس در این ویژه برنامه با بیان اینکه امام حسین(ع) ورای دنیا بوده و در زمانی که شخص در حرم مطهر ایشان حضور می‌یابد، حس می‌کند که اصلا در این دنیای مادی قرار ندارد، اظهار کرد: خادمین این ستاد با تمام وجود برای اهل بیت(ع) خدمت می‌کنند.

اسکندر قاسمی عنوان کرد: پیش از شهادت حاج قاسم محضر او بودیم و این شهید بزرگوار آرزوی طرح توسعه حرم ها در عراق و از غربت بیرون آمدن سامرا را در دل داشت و آنجا بود که ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شد.

وی با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت توسط این ستاد اظهار کرد: در نجف اشرف صحنی به نام حضرت زهرا(س) با مساحت ۲۲۰ هزار متر مربع با ۹۷ درصد پیشرفت در حال ساخت است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات فارس اضافه کرد: صحنی به نام حضرت زینب(س) نیز با پیشرفت ۵۰ درصدی در حرم امام حسین(ع) در حال ساخت است.

قاسمی افزود: این اقدامات و فراتر از آن بدون وابستگی به هیچ ارگان دولتی توسط مردم بزرگوار صورت گرفته و این در حالی است که، تمام کسانی که این کار انجام دادند تنها به عشق آقا امام حسین (ع) از مال خود گذشتند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علیرضا حدائق نیز در ادامه این ویژه برنامه عنوان کرد: پس از فوت، رشته ارتباط متوفی با دنیا از بین می رود مگر در سه حالت که اولین آن فرزندان صالحی بوده که کار و رفتار آنها مغفرت والدین است.

وی افزود: به یادگار گذاشتن آثار علمی دومین مورد بوده و آخرین مورد نیز در عرصه اقتصادی و مالی است که فرد صدقه جاریه از خود بر جای بگذارد که به عام نفع و برکتی رساند چرا که حتی ذره المثقال ها نیز از بین نمی‌رود.

حدائق در پایان خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم در دو مورد سفارش به تعجیل و عجله کرده است که این دو مورد کارهای خیر و همچنین مغفرت و توبه کردن است.

در پایان این ویژه برنامه معنوی و نورانی هر یک از حاضرین به نحوی در ساخت صحن و شبستان حضرت زینب (س) سهیم شدند.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1226883

مهمترین اخبار ایران و جهان: