نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 17:32

مبارزه با تروریسم،مردم عراق را متحد کرد/قدردانی از فرماندهان شهید

«محمد شیاع السودانی» طی سخنانی به مناسبت نهمین سالگرد تأسیس حشد شعبی، از نقش فتوای مرجعیت و فداکاری های فرماندهان شهید برای حمایت و محافظت از عراق قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، نخست‌وزیر عراق در آستانه نهمین سالگرد تأسیس حشد شعبی از مقر فرماندهی این سازمان بازدید و در قالب یک نشست امنیتی با مقامات و فرماندهان ارشد آن دیدار و گفتگو کرد.

«محمد شیاع السودانی» در این نشست، نهمین سالگرد تأسیس حشد شعبی را به حاضران تبریک گفت و از فداکاری‌ها و جانفشانی‌های نیروهای حشد شعبی در کنار سایر نهادهای امنیتی و نظامی عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تمجید کرد.

السودانی تصریح کرد: مبارزه با تروریسم، ملت عراق را متحد کرد. این در حالی است که موجی از توطئه‌ها و اقدامات افراطی و فرقه‌گرایانه، برای از هم گسیختن ساختار و بافت جامعه تلاش می‌کرد.

وی ادامه داد: فتوای جهاد مرجعیت عالیقدر دینی برای مبارزه با داعش، پیروزی رنگین شده با خون شهدا و فداکاری مجروحان را رقم زد و به نابودی گروه‌های تروریستی و افراطی منجر شد. به همین مناسبت شایسته است تا از فرماندهان شهید و فداکاری‌های بزرگ آنها برای دفاع از عراق و نظام دموکراتیک آن یاد کنیم و آن را ارج بنهیم.

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد: حشد شعبی اکنون یکی از ارکان اصلی نهادهای امنیتی و نظامی عراق است. در همین راستا، دولت در حال تصویب قانون بازنشستگی نظامی است که حقوق همه اعضای نیروهای امنیتی از جمله اعضای حشد الشعبی را تضمین می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275639

مهمترین اخبار ایران و جهان: