نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 17:57

ترودو: کانادا ۵۰۰ میلیون دلار به اوکراین کمک‌ می‌کند

نخست‌وزیر کانادا از ادامه حمایت نظامی و تسلیحاتی این کشور از اوکراین در نبرد با روسیه گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار با نخست‌وزیر کانادا بار دیگر بر موضوع ارسال کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف تاکید کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد: با نخست وزیر کانادا در مورد وضعیت جبهه های جنوبی به ویژه نیروگاه های اوکراین صحبت کردم.

رئیس‌جمهور اوکراین پس از دیدار با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا گفت که اوکراین به توافق در مورد دریافت هواپیماهای جنگی از اوتاوا نزدیک است.

زلنسکی مدعی شد که با ترودو درباره آسیب های ناشی از حمله تروریستی روسیه به این کشور صحبت کرده است.

رئیس جمهور اوکراین همچنین از همکاری ادامه دار با غرب گفت که هدف آن حصول اطمینان از توانایی ناتو برای مواجهه با چالش های عظیمی پیش رو است.

نخست‌وزیر کانادا نیز پس از این دیدار مدعی شد که اوکراین در جنگ با روسیه از ارزش‌های آزادی دفاع می‌کند و مهم نیست این جنگ چقدر طول بکشد و هزینه آن چقدر باشد.

ترودو با تاکید بر جنگ افروزی کشورش گفت که اوتاوا ۵۰۰ میلیون دلار به اوکراین کمک می کند. علاوه بر این ۵ هزار گلوله توپ در اختیار نیروهای اوکراینی قرار خواهد گرفت.

نخست وزیر کانادا همچنین گفت این کشور به همراهی در برنامه آموزش خلبانان اوکراینی و حمایت از برنامه جنگنده های اوکراینی ادامه خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275683

مهمترین اخبار ایران و جهان: