نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 09:25

مطالعات مکان‌یابی دومین پارک لجستیک کشور در شهر اراک تصویب شد

استاندار مرکزی از تصویب مطالعات مکان یابی دومین پارک لجستیک کشور در شهر اراک خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، فرزاد مخلص الائمه با بیان اینکه مطالعات مکان یابی دومین  پارک لجستیک کشور در شهر اراک تصویب شد، گفت: در نشست ستاد لجستیک کشور به ریاست معاون حمل و نقل وزارت متبوع، مطالعات مکان‌یابی و جانمایی پارک لجستیک شهر اراک با پیگیری‌ها و همت همکاران اداره کل راه وشهرسازی استان، پس از حدود ۲ سال پیگیری، بازدیدهای میدانی و جلسات توجیهی مستمر به تصویب ستاد لجستیک کشور رسید.

وی ادامه داد: این مجوز پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای دومین بار است که در سطح کشور صادر می‌شود که پس از تصویب مطالعات مکان‌یابی، طراحی و جانمایی انبار ملزومات و کالاها و فضای مناسب جهت پالایش و توزیع بار به سراسر کشور انجام می‌شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: این مرکز در مساحت حدود ۴۰۰ هکتار در ۱۰ کیلومتری شهر اراک و در نزدیکی کریدور جاده‌ای شرق به غرب کشور، فرودگاه اراک و خط ریلی راه آهن سراسری جانمایی شده که امکان دسترسی آن به خطوط ریلی و هوایی کشور به عنوان یکی از امتیازهای مهم آن محسوب می شود.

مخلص الائمه افزود: مرکز لجستیک محدوده مشخصی است که به منظور تجمیع فعالیت‌‏های مرتبط با لجستیک و حمل‌و‏نقل کالا در بعد داخلی یا بین‏‌المللی و در جهت بهینه‌سازی فرآیندها و کاهش هزینه‏‌ها ایجاد می‌شود.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1232683

مهمترین اخبار ایران و جهان: