نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 15:18

مسئولان زیرساخت‌های گسترش ورزش پهلوانی را فراهم کنند

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: مسئولان خراسان شمالی باید تلاش خود را در جهت ایجاد زیرساخت های لازم برای گسترش ورزش پهلوانی و زورخانه ای به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری پیش از ظهر یک شنبه در دیدار اعضای هیأت ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: ورزش زورخانه ای با جوانمردی عجین بوده و ریشه در فرهنگ این کشور دارد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: در این ورزش کهن ورزشکاران همواره نام پروردگار و ائمه اطهار (ع) را بر زبان می‌آورند و سعی می‌کنند تا منش آنها را در زندگی خود به کار گیرند.

وی با بیان اینکه ورزش باید مروج ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه باشد، گفت: برخی ورزش‌ها خشونت را در جامعه رواج می‌دهند اما ورزش زورخانه ای و پهلوانی به دنبال گسترش فضائل اخلاقی در جامعه و بین ورزشکاران است.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: باید از این ظرفیت برای گسترش فرهنگ جوانمردی، ایثار، دفاع از ناموس و کشور بهره گیریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: ورزش زورخانه ای و پهلوانی در جامعه باید دیده شود و افراد فعال این رشته ورزشی افزایش پیدا کند.

وی افزود: لازمه جذب افراد بیشتر در این رشته ورزشی بهره گیری از نقش رسانه‌ها و دستگاه‌های اطلاع رسانی است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های ورزش پهلوانی در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: مسؤولان ورزشی استان نیز باید تلاش‌های خود را برای ایجاد گود و دیگر بسترهای لازم این رشته ورزشی به کار گیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1194383

مهمترین اخبار ایران و جهان: