نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 09:44

پلیس قرآنی، پلیس در طراز انقلاب اسلامی /فهم قرآن یک ضرورت است

بیرجند- رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: پلیس قرآنی، پلیس در طراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم صفورائی صبح سه شنبه در آئین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پاور و وظیفه و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم خانواده کارکنان انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: در قبل از انقلاب اسلامی تعداد قاریان و حافظان قرآن بسیار محدود بود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: وضعیت انتظامی ما از حیث مباحث قرآنی با قبل از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و در زمان پهلوی گاه نیروی انتظامی ما در برابر قرآن می‌ایستاد.

صفورائی ادامه داد: امروز نه تنها خانواده قرآنی در بین نیروی انتظامی کشور داریم بلکه این مجموعه در راستای نشر آموزه‌های قرآنی تلاش می‌کند که همه این موارد از برکت انقلاب و قیام امام (ره) و ملت مسلمان ایران است.

وی با تأکید بر اینکه انس با قرآن از نشانه‌های ایمان است، افزود: عامل به قرآن و مودت اهل بیت (ع) دو توصیه مهم پیامبر اکرم (ص) بود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: آموزه‌های قرآنی و وحیانی مربوط به ابتدای زندگی و ایام جوانی است نه اینکه به غلط تنها در هنگام فوت فرد به یاد تلاوت و قرائت قرآن و… می‌افتیم.

صفورائی گفت: علاوه بر تلاوت باید به سمت تفسیر و فهم آیات قرآنی برویم و اگر معنی آیات قرآن را نمی‌دانیم از علما و اهل فن بپرسیم.

وی با تأکید بر اینکه پلیس قرآنی، پلیس در طراز انقلاب اسلامی، بیان کرد: بی شک مردم نیز از پلیسی که خود را ملزم به اخلاق قرآنی می‌داند، رضایت خواهند داشت و در چنین جامعه آمار جرم و جنایت نیز کاهش پیدا می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312283

مهمترین اخبار ایران و جهان: