نیوز سیتی!
14 تیر 1402 - 10:11

۳۸۹ میلیارد پروژه‌های اضطراری تنش آبی در زنجان تعریف شد

مدیرعامل آبفای زنجان گفت: ۳۸۹ میلیارد تومان پروژه‌های اضطراری تنش آبی در استان زنجان تعریف شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، به نقل از روابط عمومی شرکت آب فاضلاب استان زنجان، علیرضا جزءقاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در نشست مشترک مدیر دفتر مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: امسال 389 میلیارد تومان پروژه‌های اضطراری تنش آبی در استان زنجان تعریف شده است که با اجرای کامل این پروژه‌ها، گام بزرگی در راستای مدیریت بحران در حوزه تأمین و توزیع آب برداشته می شود.

وی اظهار کرد: احداث مخزن 15 هزار متر مکعبی شهر زنجان، حفر و تجهیز 16 حلقه چاه، احداث خط انتقال کمربندی شمالی، احداث خط جمع آوری و انتقال چاه های غرب زنجان، احداث مخزن 5 هزار متر مکعبی شهر قیدار، حفر و تجهیز چاه‌های بحران در شهرهای ابهر، خرمدره، قیدار و ماهنشان از جمله طرح‌های شاخص رفع تنش آبی در استان زنجان است‌.

وی بیان داشت: علی‌رغم خشکسالی و کمبود در منابع آبی، آبرسانی در استان زنجان نسبت به گذشته بهبود یافته و از وضعیت پایداری برخوردار است‌.

ناصر اکبری مدیر دفتر مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این نشست با بیان اینکه ارزیابی وضعیت مدیریت بحران در حوزه آبرسانی در استان زنجان مثبت است گفت: با نگاه ویژه مدیران استان به این بخش، استان زنجان از وضعیت مطلوبی نسبت به سایر استانها برخوردار است.

وی اظهار کرد: تبادل تجربیات با سایر استان‌ها، ارتقای ساختار پدافند غیرعامل و برگزاری مانورهای مختلف از جمله اقداماتی است که باید به‌صورت جدی و عملیاتی در دستور کار دفاتر مدیریت بحران شرکت های آبفا قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1336939

مهمترین اخبار ایران و جهان: